Publikacje:

foldery do pobrania

 
Jolanta Panasiuk
Logopedia dziś - wczoraj - jutro
Agnieszka Ciesielska
Zmiany w funkcjonowaniu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych - od 2022 r.
Milena Stasiak
Wykaz standaryzowanych narzędzi diagnostycznych stosowanych w diagnozie logopedycznej.
Milena Stasiak
EDL. Materiały profilaktyczne: rozwój mowy małego dziecka
zobacz wszyskie publikacje
Giełda pracy:
Gdzie studiować:

Wybierasz się na studia?
Sprawdź listę uczelni!

 

data publikacji: 2019-06-09
autor artykułu: Lucyna latajka
2019.10.19. WARSZAWA - Konferencja: "Diagnoza, profilaktyka i terapia jąkania - aktualne trendy "



IX Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna

Zaburzenia w komunikowaniu się
- aktualne trendy w diagnozie i terapii ORM,
niepłynność mowy, logorytmika

 

19 października 2019 r.
Hotel Novotel ul. 1 Sierpnia 1, Warszawa

pobierz: 2019.10.19. aktualny program konferencji w W-wie.pdf [439.6Kb]

 

Panel I.
Opóźnienia w rozwoju mowy - prawidłowa diagnoza i skuteczna terapia

1. Opóźnienia startu mówienia u dzieci

  • ORM a opóźnienie rozwoju mowy - prawidłowa diagnoza
  • Normy rozwojowe mowy - na co należy zwrócić szczególną uwagę?
  • Postępowanie profilaktyczne w stosunku do dzieci w pierwszym roku życia
  • Postępowanie logopedyczne podczas pierwszej wizyty u logopedy z niemówiącym małym dzieckiem.

2. Nauka czytania w terapii  opóźnionego rozwoju mowy

  • Neurobiologiczne podstawy nabywania języka - na co zwracać uwagę?
  • Neurobiologiczne przyczyny ORM - wpływ nowych technologii na rozwój mowy
  • Wczesna nauka czytania w terapii logopedycznej - metody i techniki pracy
  • Studium przypadku - terapia ORM połączona z nauką czytania.


Panel II:
Skuteczność pomocy logopedycznej w jąkaniu - rola kompleksowej profilaktyki  i wczesnej interwencji

  • Co to znaczy osiągnąć sukces w terapii jąkania na poszczególnych etapach rozwoju zaburzenia

  • Profilaktyka proaktywna - w jaki sposób zmieniać postawy społeczne wobec jąkania?
  • Profilaktyka wtórna - badania przesiewowe a ocena czynników ryzyka i wczesna interwencja w jąkaniu u dzieci
  • Profilaktyka reaktywna, czyli sposoby wspomagania skuteczności terapii utrwalonego jąkania

  • Jakiego wsparcia oczekują osoby z jąkaniem i ich bliscy - wyniki międzynarodowych badań

Panel III: 
Wybrane metody terapii jąkania dzieci i dorosłych

 

1. DCM, Palin PCI, Mini-KIDS, Lidcombe Program - terapia jąkania dzieci 

  • Prawidłowa diagnoza dziecka z niepłynnością mowy - niezbędne elementy procesu diagnostycznego
  • DCM, Palin PCI, Mini-KIDS, Lidcombe Program - jak dobrać w gąszczu metod adekwatną terapię do konkretnego przypadku
  • Mówienie bardziej płynne, modyfikacja jąkania a podejścia zintegrowane - kiedy stosować daną metodę terapeutyczną u dzieci starszych
  • Działania podtrzymujące efekty terapii - tworzenie korzystnych warunków w otoczeniu dziecka z niepłynnością mowy


2. Mówienie bardziej płynne  -  terapia jąkania dorosłych

  • Mówienie bardziej płynne (MPB) - podejście terapeutyczne u osób z zaburzoną płynnością mówienia
  • Mówienie bardziej płynne (MPB) i Jąkanie bardziej płynne (JPB), czyli różnice między podejściem terapeutycznym
  • Mówienie zintegrowane (MZi) - jak stosować w praktyce?

· Case studies dorosłych osób jąkających się -  terapia wg Zmodyfikowanego Programu Psychofizjologicznej Terapii Jąkających się

 

Panel specjalny: Logorytmika w terapii logopedycznej - ujęcie praktyczne

  • Logorytmika jako wsparcie w profilaktyce i terapii logopedycznej
  • zastosowanie metody w terapii zaburzeń komunikacji językowej - ćwiczenia usprawniające percepcje i motorykę
  • W jaki sposób profilować i dobierać ćwiczenia? - warsztat pracy terapeuty


Więcej informacji: www.konferencja-logopedyczna.pl

 

Wykładowcy:

dr hab. Katarzyna Węsierska - adiunkt na Uniwersytecie Śląskim. Założyła i prowadzi Centrum Logopedyczne w Katowicach. Akredytowana przez the Michael Palin Centre for Stammering Children w Londynie trenerka metody Palin PCI. W pracy naukowej i praktyce logopedycznej zajmuje się przede wszystkim zaburzeniami płynności mowy. Wspólnie z Izabelą Michtą koordynuje działania terapeutycznej grupy samopomocowej dla osób zmagających się z jąkaniem lub/i giełkotem, działającej na UŚ. Jako pierwsza polska logopedka uzyskała tytuł Europejskiej Specjalistki Zaburzeń Płynności Mowy. Jest członkinią ASHA, the International Fluency Association (IFA) oraz International Cluttering Association (ICA) - w ICA pełni funkcję sekretarza i redaktora newslettera. W roku 2017 (Oxford, UK) została uhonorowana nagrodą im. Dave'a Rowleya, przyznawaną za podejmowanie międzynarodowych inicjatyw w dziedzinie zaburzeń płynności mowy.

dr Mieczysław Chęciek - specjalista neurologopeda, pedagog. Wykładowca Uniwersytetu Medycznego Podyplomowych Studiów Logopedii Klinicznej i Neurologopedii Klinicznej we Wrocławiu. Posiada ponad 30-letnie doświadczenie w pracy z osobami jąkającymi się. Założył i kieruje Specjalistycznym Centrum Terapii Jąkających się w Wodzisławiu Śląskim, w ramach którego organizuje ogólnopolskie, specjalistyczne turnusy terapeutyczne dla osób z dysfluencją mowy. Uczestnik wielu zagranicznych staży logopedycznych, w tym w zakresie jąkania. Współorganizator konferencji naukowo-szkoleniowych dla logopedów (m.in. we współpracy z PTL i UŚ). Autor i współautor publikacji z zakresu zaburzeń płynności mowy, a także twórca autorskiego programu terapii jąkania. Prowadzi również szkolenia dla logopedów z zakresu tej tematyki. Laureat wielu nagród i odznaczeń, m. in. I edycji Nagrody im. ks. dra Stanisława Wilczewskiego (2016).

dr Iwona Michalak- Widera - logopeda, oligofrenopedagog, trener emisji głosu, wykładowca uniwersytecki. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego (pedagogika, logopedia) oraz Uniwersytetu Wrocławskiego (emisja głosu). Autorka i współautorka kilkunastu książek, a także artykułów, plakatów i ulotek z obszaru logopedii oraz emisji głosu.

dr Łucja Skrzypiec - absolwentka Uniwersytetu Śląskiego (pedagogika) i Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie (logopedia). Zajmuje się terapią dzieci z zaburzeniami językowymi. Jest członkiem zarządu Śląskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Logopedycznego. Opracowała i koordynuje wdrażanie innowacji pedagogicznych, których celem jest realizacja elementarnego etapu nauki czytania w edukacji przedszkolnej z zastosowaniem Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania®. Prowadzi warsztaty metodyczne dla nauczycieli, studentów i logopedów. Jest autorką artykułów naukowych, popularnonaukowych i publikacji profilaktycznych.

dr  Anna Walencik-Topiłko - wykładowca Uniwersytetu Gdańskiego, adiunkt w Katedrze Logopedii UG, kierownik Podyplomowych Studiów Emisji i Higieny Głosu UG. Jest polonistką, językoznawcą, logopedą (specjalizacje: neurologopedia, logorytmika, emisja głosu). Od ponad dwudziestu lat zajmuje się logopedią zarówno teoretycznie, jak i praktycznie. Jest autorką licznych publikacji naukowych, a także współautorką podręczników akademickich z logopedii i neurologopedii. Autorka książki „Głos jako narzędzie" oraz multimedialnych programów terapeutycznych. Diagnosta i terapeuta w gabinecie logopedycznym. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla nauczycieli i terapeutów. Autorka piosenek, wierszyków i opowiadań logopedycznych.

mgr Aleksandra Boroń - logopeda, specjalizuje się w problematyce zaburzeń płynności mowy u dzieci, ukończyła liczne szkolenia w tym zakresie w Polsce i w Niemczech. Stara się propagować wiedzę na ten temat poprzez publikowanie artykułów, prowadzenie warsztatów dla logopedów, nauczycieli, rodziców i opiekunów dzieci z jąkaniem. Autorka tłumaczenia z języka niemieckiego poradnika autorstwa P. Schneidera Moje dziecko się jąka. Co mogę zrobić? Wyd. Centrum Logopedyczne. Katowice 2017. Laureatka Grantu im. prof. G. J. Bruttena w 2018 roku przyznanego za szczególne zasługi i zaangażowanie w dziedzinie zaburzeń płynności mowy, doceniając podejmowane przez nią wysiłki w celu szerzenia wiedzy i wymiany doświadczeń w tym zakresie.





 
 
przejdź do:  
Reklama:

 
Internetowa poradnia:

Pytania zadawane najczęściej...

 
Opieka logopedyczna w przedszkolu
Programy użyteczne w gabinecie logopedycznym
Nagrywanie wad wymowy
Forum dyskusyjne:
Newsletter:

W pole poniżej wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać od nas najnowsze informacje.

 
 
 
 
 
 
Wsparcie techniczne: virtualmedia.pl
O nas   |   Certyfikat logopedy   |   DBDL   |   Rekomendacje   |   Linki   |   Kontakt
 

Informujemy, że wszystkie Twoje dane są chronione uwzględniając aktualne przepisy RODO. Korzystamy również z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym.
Administrator Danych, Polityka Prywatności.