Publikacje:

foldery do pobrania

 
Milena Stasiak
EDL. Materiały profilaktyczne: rozwój mowy małego dziecka
Anna Paluch
Afazja u dwulatka? u trzylatka?
Milena Stasiak
Standard gabinetu logopedycznego.
Ewa Małachowska
Przykładowe metody pracy z dziećmi do prowadzenia w domu
zobacz wszyskie publikacje
Giełda pracy:
Gdzie studiować:

Wybierasz się na studia?
Sprawdź listę uczelni!

 

data publikacji: 2019-11-30
autor artykułu: Ewa Widz
2019.11.30., 2019.12.01. oraz 2019.12.7-8. WARSZAWA - szkolenie: "Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia"

Mazowiecki Oddział PZL organizuje w dwóch terminach (30.11-1.12.2019 oraz 7-8.12.2019) szkolenie z panią Ewą Grzelak nt: "Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia".

Szkolenie przeznaczone jest dla logopedów/ neurologopedów/ surdologopedów pracujących z osobami z dziecięcą apraksją mowy, ORM, afazją motoryczną i rozwojową itp. W czasie zajęć omówiona zostanie specyfika dziecięcej apraksji mowy oraz przedstawione zostaną zasady pracy i praktyczne strategie prowadzenia terapii  w oparciu o zasady motorycznego uczenia artykulacji.

Dzień 1.
1. Dziecięca apraksja mowy (Childhood Apraxia of Speech) - cechy charakterystyczne  i kryteria diagnostyczne.
2. Dziecięca apraksja mowy a apraksja oralna i dyspraksja.
3. Dziecięca apraksja mowy u osób z autyzmem.
4. Zasady prowadzenia terapii apraksji, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej  wg. zasad motorycznego uczenia.
5. Zasady doboru słownictwa w terapii - wzorce sylabowe i funkcjonalny dobór słownictwa.
6  Zasady planowania terapii mowy artykułowanej u osób stosujących AAC.
7. Terapia wg zasad motorycznego uczenia artykulacji w oparciu o zabawę i zabawki.

Dzień 2.
1. Przegląd głosek polskich w ujęciu motorycznym.
2. Typy podpowiedzi : gesty artykulacyjne, gesty ruchowo-dotykowe, uczenie na łańcuchu od przodu/od końca itp.
3. Zasady stosowania i wycofywania podpowiedzi w oparciu o model  DTTC ( Dynamic Temporal and Tactile Cueing).
4. Stosowanie uproszczeń i przybliżeń słownych.
5. Praktyczne strategie i pomoce terapeutyczne wspierające terapię wg zasad motorycznego uczenia się.
6. Zasady współpracy z rodziną osoby objętej terapia wg zasad motorycznego uczenia się.

Ewa Grzelak, logopeda, anglistka, terapeuta AAC, terapeuta metody PROMPT, SCERTS, szkoleniowiec MÓWika. Mama dziesięcioletniego Huberta, chłopca z autyzmem i apraksją mowy, użytkownika AAC. Pracuje z dziećmi z różnymi problemami w komunikowaniu się i używaniu mowy artykułowanej i języka. W praktyce logopedyczne bazuje na zastosowaniu zasad motorycznego uczenia się artykulacji u dzieci z apraksja, afazją motoryczną  z praktycznym wykorzystaniem metody PROMPT oraz wsparciu środowiska dziecka w tym zakresie. Ciągle pogłębia swoją wiedzę, ze szczególnym naciskiem na metody pracy z dzieckiem z autyzmem i apraksją. Uczestniczka wielu szkoleń i konferencji, zarówno w Polsce jak i zagranicą.Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się prowadząc swoją stronę internetową www.aac.info.pl oraz  spotkania, prelekcje i szkolenia dla rodziców i specjalistów.

Szkolenie 16 h dydaktycznych: 
Dzień 1  9.00-16:30   Dzień 2    8:30-15:00 lub 9.00-15:30
Cena za osobę - 450,00 zł brutto

kontakt: e.widz@logopeda.org.pl


Pozdrawiam serdecznie.
Ewa Widz - sekretarz Oddziału Mazowieckiego PZL

 
 
przejdź do:  
Reklama:

 

 
Internetowa poradnia:

Pytania zadawane najczęściej...

 
Opieka logopedyczna w przedszkolu
Programy użyteczne w gabinecie logopedycznym
Nagrywanie wad wymowy
Forum dyskusyjne:
Newsletter:

W pole poniżej wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać od nas najnowsze informacje.

 
 
 
 
 
 
Wsparcie techniczne: virtualmedia.pl
O nas   |   Certyfikat logopedy   |   DBDL   |   Rekomendacje   |   Linki   |   Kontakt
 

Informujemy, że wszystkie Twoje dane są chronione uwzględniając aktualne przepisy RODO. Korzystamy również z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym.
Administrator Danych, Polityka Prywatności.