Publikacje:

foldery do pobrania

 
Jolanta Panasiuk
Logopedia dziś - wczoraj - jutro
Agnieszka Ciesielska
Zmiany w funkcjonowaniu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych - od 2022 r.
Milena Stasiak
Wykaz standaryzowanych narzędzi diagnostycznych stosowanych w diagnozie logopedycznej.
Milena Stasiak
EDL. Materiały profilaktyczne: rozwój mowy małego dziecka
zobacz wszyskie publikacje
Giełda pracy:
Gdzie studiować:

Wybierasz się na studia?
Sprawdź listę uczelni!

 

data publikacji: 2020-01-05
autor artykułu: Magdalena Knapek
2020.01.18-19. KRAKÓW - szkolenie: "Stymulacja traktu ustno-twarzowego oraz badanie odruchów orofacjalnych u niemowląt i dzieci z uszkodzeniem w obrębie OUN"


Szkolenie jest poświęcone tematyce układu ustno twarzowego i odruchów w tym obszarze. W celu uzupełnienia wiedzy o kwestie pozostałych reakcji odruchowych, proponujemy cz. II, poświęconą tematyce odruchów posturalnych w wieku niemowlęcym i nieprawidłowościom w rozwoju, wynikającym z niezintegrowanych odruchów  w wieku późniejszym.

Data szkolenia: 18.01.2020. (cz. II 19.01.2020.)

Godziny: sob.: 10.00-16.00 (8 godzin dydaktycznych, w tym 2-3 krótkie przerwy),
nd.: 10.00-14.30 (6 godzin dydaktycznych, w tym 2 krótkie przerwy)

Temat:

Cz. I: Stymulacja traktu ustno-twarzowego oraz badanie odruchów orofacjalnych u niemowląt i dzieci z uszkodzeniem w obrębie OUN

Cz. II: Odruchy niemowlęce w procesie diagnozy dzieci z nieprawidłowościami w rozwoju


Prowadzące: mgr Magdalena Ławecka, dr Natalia Moćko

Prowadzące posiadają certyfikaty szkoleń z zakresu integracji odruchów ustno-twarzowych oraz wzrokowo-słuchowych, przygotowanie neuro- oraz surdologopedyczne, ponadto doświadczenie w prowadzeniu zajęć szkoleniowych oraz akademickich.


PLAN SZKOLENIA

Część I:

1. Diagnoza od 3 do 40 miesiąca życia - oczekiwania na poszczególnych etapach, aspekty, na które TRZEBA zwrócić uwagę;

2. Odruchy ustne i twarzowe w procesie diagnozy i planowania terapii;

3. Czynności prymarne w rozwoju i ich wpływ na rozwój lub brak rozwoju mowy, relacja między etapem prenatalnym, a tym, jak warunkuje późniejszy rozwój;

4. Rozwój mowy - jako integracja funkcji i ich stymulacja:

3.1. wzrok,

3.2. słuch,

3.3. ruch.

5. Kalendarz funkcji pokarmowych oraz sposoby ich wprowadzania;

6. Część warsztatowa;


Część II:

1. Mózg i lateralizacja półkulowa;

2. Skrzyżowana lateralizacja, wtórna lateralizacja;

3. Odruchy niemowlęce - rodzaje, diagnozowanie;

4. Niewygaszone odruchy a nieprawidłowości w rozwoju na poziomie niemowlęcym, przedszkolnym, szkolnym;

5. Odruchy przetrwałe - zagrożenia dla funkcjonowania - Czyli dlaczego wiele terapii okazuje się nieskutecznych?

6. Wywiad neurologopedyczny - część praktyczna.

 

Kontakt: Magdalena Knapek: m.knapek@logopeda.org.pl

 
 
 
przejdź do:  
Reklama:

 
Internetowa poradnia:

Pytania zadawane najczęściej...

 
Opieka logopedyczna w przedszkolu
Programy użyteczne w gabinecie logopedycznym
Nagrywanie wad wymowy
Forum dyskusyjne:
Newsletter:

W pole poniżej wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać od nas najnowsze informacje.

 
 
 
 
 
 
Wsparcie techniczne: virtualmedia.pl
O nas   |   Certyfikat logopedy   |   DBDL   |   Rekomendacje   |   Linki   |   Kontakt
 

Informujemy, że wszystkie Twoje dane są chronione uwzględniając aktualne przepisy RODO. Korzystamy również z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym.
Administrator Danych, Polityka Prywatności.