data publikacji: 2020-01-05
autor artykułu: Magdalena Knapek
2020.01.18-19. KRAKÓW - szkolenie: "Stymulacja traktu ustno-twarzowego oraz badanie odruchów orofacjalnych u niemowląt i dzieci z uszkodzeniem w obrębie OUN"
Szkolenie jest poświęcone tematyce układu ustno twarzowego i odruchów w tym obszarze. W celu uzupełnienia wiedzy o kwestie pozostałych reakcji odruchowych, proponujemy cz. II, poświęconą tematyce odruchów posturalnych w wieku niemowlęcym i nieprawidłowościom w rozwoju, wynikającym z niezintegrowanych odruchów w wieku późniejszym.
Data szkolenia: 18.01.2020. (cz. II 19.01.2020.)
Godziny: sob.: 10.00-16.00 (8 godzin dydaktycznych, w tym 2-3 krótkie przerwy),
nd.: 10.00-14.30 (6 godzin dydaktycznych, w tym 2 krótkie przerwy)
Temat:
Cz. I: Stymulacja traktu ustno-twarzowego oraz badanie odruchów orofacjalnych u niemowląt i dzieci z uszkodzeniem w obrębie OUN
Cz. II: Odruchy niemowlęce w procesie diagnozy dzieci z nieprawidłowościami w rozwoju
Prowadzące: mgr Magdalena Ławecka, dr Natalia Moćko
Prowadzące posiadają certyfikaty szkoleń z zakresu integracji odruchów ustno-twarzowych oraz wzrokowo-słuchowych, przygotowanie neuro- oraz surdologopedyczne, ponadto doświadczenie w prowadzeniu zajęć szkoleniowych oraz akademickich.
PLAN SZKOLENIA
Część I:
1. Diagnoza od 3 do 40 miesiąca życia - oczekiwania na poszczególnych etapach, aspekty, na które TRZEBA zwrócić uwagę;
2. Odruchy ustne i twarzowe w procesie diagnozy i planowania terapii;
3. Czynności prymarne w rozwoju i ich wpływ na rozwój lub brak rozwoju mowy, relacja między etapem prenatalnym, a tym, jak warunkuje późniejszy rozwój;
4. Rozwój mowy - jako integracja funkcji i ich stymulacja:
3.1. wzrok,
3.2. słuch,
3.3. ruch.
5. Kalendarz funkcji pokarmowych oraz sposoby ich wprowadzania;
6. Część warsztatowa;
Część II:
1. Mózg i lateralizacja półkulowa;
2. Skrzyżowana lateralizacja, wtórna lateralizacja;
3. Odruchy niemowlęce - rodzaje, diagnozowanie;
4. Niewygaszone odruchy a nieprawidłowości w rozwoju na poziomie niemowlęcym, przedszkolnym, szkolnym;
5. Odruchy przetrwałe - zagrożenia dla funkcjonowania - Czyli dlaczego wiele terapii okazuje się nieskutecznych?
6. Wywiad neurologopedyczny - część praktyczna.
Kontakt: Magdalena Knapek: m.knapek@logopeda.org.pl