Publikacje:

foldery do pobrania

 
Jolanta Panasiuk
Logopedia dziś - wczoraj - jutro.
Zenobia Bogdanowska
Życzliwość – czy to łatwe? Rola logopedy w budowaniu relacji z osobami doświadczającymi jąkania.
Milena Stasiak
Etapy tworzenia ustawy o zawodzie logopedy i samorządzie zawodowym.
Natalia Kania-Majzel
Rola wiedzy z zakresu nauk biologiczno-medycznych w pracy nauczyciela logopedy.
zobacz wszyskie publikacje
Giełda pracy:
Gdzie studiować:

Wybierasz się na studia?
Sprawdź listę uczelni!

 

data publikacji: 2025-03-23
autor artykułu: Milena Stasiak
2025.03.17-18. Warszawa - konferencja: „Edukacja włączająca dla sprawiedliwej, silnej i konkurencyjnej Unii Europejskiej"

 

Warszawa, 17-18 marca 2025 r.

„Edukacja włączająca dla sprawiedliwej,
silnej i konkurencyjnej Unii Europejskiej"

 

W dniach 17-18 marca w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie odbyła się konferencja poświęcona edukacji włączającej („Let's Make Inclusion Happen! Inclusive Education for a Fair, Resilient, and Competitive EU"). Wydarzenie to było częścią serii uroczystych spotkań i debat organizowanych w ramach polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. Edukacja włączająca została wybrana jako jeden z priorytetów polskiego przewodnictwa.

 

Konferencja obejmowała szereg sesji plenarnych, interaktywnych warsztatów tematycznych oraz paneli dyskusyjnych, dotyczących m.in.:

  • edukacja włączająca we wczesnej opiece i wychowaniu przedszkolnym,
  • pracy z klasą zróżnicowaną pod względem potrzeb uczniów i uczennic,
  • współpracy wewnątrz- i międzysektorowej,
  • kształcenia zawodowego i wsparcia wejścia na rynek pracy,
  • przygotowania kadry pedagogicznej,
  • wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji,
  • wspierania dobrostanu oraz rozwijania kompetencji społeczno-emocjonalnych dzieci i młodzieży.

Kluczowe założenia konferencji:

  • Podnoszenie świadomości - podkreślenie prawa każdego ucznia do wysokiej jakości edukacji włączającej oraz zapewnienie równego dostępu do nauki.
  • Promowanie dialogu - inicjowanie międzynarodowych dyskusji na temat wdrażania skutecznych praktyk edukacji włączającej.
  • Identyfikacja zasobów i wyzwań - dzielenie się dostępnymi rozwiązaniami oraz omawianie trudności związanych z wdrażaniem edukacji włączającej w przedszkolach i szkołach.
  • Wzmacnianie roli interesariuszy - uwzględnienie głosu uczniów, nauczycieli oraz ekspertów w kształtowaniu rekomendacji i dobrych praktyk.
  • Wspieranie polityki edukacyjnej - wsparcie Komisji Europejskiej w opracowywaniu wskaźników monitorujących wdrażanie HQIE w państwach członkowskich.

W konferencji wzięli udział eksperci, decydenci oraz praktycy z wielu krajów, którzy dyskutowali o rozwiązaniach zapewniających dostępność edukacji dla wszystkich dzieci i uczniów. Polski Związek Logopedów, na zaproszenie Ministerstwa Edukacji Narodowej, reprezentowała Milena Stasiak - przewodnicząca PZL.

Zachęcamy do obejrzenia transmisji z konferencji, dostępnej w języku polskim i angielskim oraz migowym na stronie: https://www.frse.org.pl/inclusive-education, a także do zapoznania się z krótką fotorelacją.

1 2 5 4 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

 
 
 
przejdź do:  
Reklama:

 
Internetowa poradnia:

Pytania zadawane najczęściej...

 
Opieka logopedyczna w przedszkolu
Programy użyteczne w gabinecie logopedycznym
Nagrywanie wad wymowy
Forum dyskusyjne:
Newsletter:

W pole poniżej wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać od nas najnowsze informacje.

 
 
 
 
 
 
Wsparcie techniczne: virtualmedia.pl
O nas   |   Certyfikat logopedy   |   DBDL   |   Rekomendacje   |   Linki   |   Kontakt
 

Informujemy, że wszystkie Twoje dane są chronione uwzględniając aktualne przepisy RODO. Korzystamy również z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym.
Administrator Danych, Polityka Prywatności.