Publikacje:

foldery do pobrania

 
Milena Stasiak
EDL. Materiały profilaktyczne: rozwój mowy małego dziecka
Anna Paluch
Afazja u dwulatka? u trzylatka?
Milena Stasiak
Standard gabinetu logopedycznego.
Ewa Małachowska
Przykładowe metody pracy z dziećmi do prowadzenia w domu
zobacz wszyskie publikacje
Giełda pracy:
Gdzie studiować:

Wybierasz się na studia?
Sprawdź listę uczelni!

 

Publikacje

To miejsce do wymiany doświadczeń zawodowych, dzielenia się swoimi pomysłami oraz wątpliwościami, które pojawiają się w zawiłościach terapii. Zachęcamy też do przesyłania publikacji o charakterze popularyzatorskim.

Polski Zwiazek Logopedów nie ponosi odpowiedzialności za treści zawarte w przesyłanych do portalu publikacjach. Odpowiedzialność za ew. naruszenie jakichkolwiek praw, w tym praw autorskich, oraz za zawarte w materiałach treści ponoszą wyłącznie osoby przesyłające materiały. Redakcja Portalu nie ingeruje w treści merytoryczne, zastrzega sobie jednak prawo decydowania, czy artykuł będzie dostępny dla wszystkich internautów, czy tylko dla zarejestrowanych logopedów.

Publikacje prosimy wysyłać na adres: administrator@logopeda.org.pl.

 
autor: dr Karina Szafrańska
Terapia osób jąkających się na turnusach psychoterapeutycznych.

  dr Karina Szafrańska Wyższa Szkoła Nauk Społecznych Pedagogium w Warszawie, Poradnia  Psychologiczno- Pedagogiczna  "AD Verbum"  Centrum Terapii Mowy i Dysleksji w Warszawie   Terapia osób jąkających (...)

 
autor: Małgorzata Konczanin
Komunikacja więcej niż płynność językowa.

Komunikacja to umiejętność przekazania informacji w taki sposób, aby odbiorca czuł szacunek i rozumiał intencję nadawcy. Nie chodzi tu o płynność - elastyczność językową, lecz o odpowiedni dobór słów. Komunikacja jest dobra, gdy jest zwrotna, tzn. gdy odbiorca zrozumiał naszą intencję i odpowiedział nadawcy. Zrozumienie intencji nie wiąże się z wielokrotnością powtórzeń, siłą i natężeniem głosu, czasami wystarczy gest, spojrzenie, poczucie humoru, ten sam poziom energetyczny, kiedy kolokwialnie mówimy, że „odbieramy na tych samych falach".

 
autor: Izabella Tomasiewicz - Korczyk
Zaburzenia mowy u dzieci z rozszczepem podniebienia, wybrane zagadnienia z terapii mowy.

W zakresie rozwoju mowy początkowo obserwuje się u dzieci z rozszczepem opóźnienie tego procesu (tj. niesamoistne opóźnienie rozwoju mowy), a później, gdy dziecko zacznie już mówić, jego mowa charakteryzuje się określonymi, specyficznymi dla rozszczepów cechami.

 
autor: Małgorzata Czepiec
Głuchota duszy.

Podstawą skutecznej terapii z dzieckiem autystycznym jest nawiązanie z nim kontaktu. Jak to osiągnąć skoro te dzieci sprawiają wrażenie niewidzących i niesłyszących?

 
autor: Elżbieta Drewniak-Wołosz, Anna Paluch
Sytuacja dzieci afatycznych w polskim systemie oświaty.

Sytuacja dzieci w afatycznych w polskim systemie oświaty zawsze była niejasna. Początkowo (lata 50-te), dzieci te uznawano zwykle za upośledzone i (...)

 
autor: Zenobia Bogdanowska
Twój głos - Twoja wizytówka.

Wiele osób pracujących głosem podczas wystąpień przed słuchaczami doświadcza różnorodnych problemów, np. uczucia napięcia w gardle, drżenia głosu, nawet całego ciała (…). Taka sytuacja może wydać się ogromnie trudna do opanowania, jeżeli nie znamy zasad posługiwania się głosem.

 
autor: Wioletta Konopka - Różanowska
Zastosowanie ćwiczeń metafonologicznych w terapii dziecka z trudnościami w czytaniu.

Podstawowym zadaniem szkoły w okresie nauczania początkowego jest
doprowadzenie do opanowania przez dziecko umiejętności czytania i pisania w takim stopniu,
aby umożliwiały one dalszą naukę i przyniosły sukcesy szkolne.

 
autor: Małgorzata Konczanin
Relacja ze szkolenia nt. terapii ustno-motorycznej.

Szkolenie   prowadziła światowej sławy specjalistka z USA Renee Roy Hill, współpracowniczka Sary Rosenfeld Johnson z TALK TOOLS. Nadmieniam, że było to inspirujące  spotkanie, amerykański punkt widzenia terapii logopedycznej  oraz  wykorzystania narzędzi w terapii mowy i dysfagii.  Podczas warsztatu  zaprezentowano    nowoczesne narzędzia  w terapii   oraz terapię żuchwy w ujęciu Sary Rosenfeld Johnson.

 
autor: Alina Cwojdzińska – Konon
Studium przypadku 30-letniego mężczyzny jąkającego się.

Trzydziestoletni, nieżonaty, jąkający się mężczyzna zgłosił się do mnie w celu podjęcia leczenia. Od pierwszej chwili zauważyłam, że Adam w dość umiejętny sposób starał się panować nad swym jąkaniem. Sugerowało to, że nie będę jego pierwszą terapeutką. Był wyraźnie podekscytowany i spięty, co starał się skryć za maską osoby pewnej siebie.

 
autor: Honorata Piętka
Mowa zegarowa przyspiesza pracę mózgu.

Mówić uczymy się od wczesnego dzieciństwa. To, jak mówimy i co rozumiemy z mowy innych, jest nie tylko podstawą kontaktów międzyludzkich, ale też wyznacznikiem naszego miejsca w społeczeństwie.

 
autor: dr Krzysztof Szamburski
Dziecko jąkające się w szkole.

    dr Krzysztof SzamburskiDziecko jąkające się w szkole - jak pomóc? Cel artykułu Ostatnio powrócił czy nawet eksplodował w debatach publicznych problem agresji i nietolerancji. Wywołali go politycy, (...)

 
autor: Alicja Łatas
Specyfika postępowania logopedycznego z dziećmi upośledzonymi umysłowo.

Form pracy rewalidacyjnej z dziećmi upośledzonymi umysłowo jest wiele i mają one charakter wieloaspektowy. Obok zaburzeń mowy, współwystępują zaburzenia lateralizacji, orientacji przestrzennej i kierunkowej, trudności natury emocjonalnej. Nauczanie poprawnej mowy wymaga od logopedy, ułożenia odpowiedniego programu
postępowania.

 

 

 

Reklama:

 

 
Internetowa poradnia:

Pytania zadawane najczęściej...

 
Opieka logopedyczna w przedszkolu
Programy użyteczne w gabinecie logopedycznym
Nagrywanie wad wymowy
Forum dyskusyjne:
Newsletter:

W pole poniżej wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać od nas najnowsze informacje.

 
 
 
 
 
 
Wsparcie techniczne: virtualmedia.pl
O nas   |   Certyfikat logopedy   |   DBDL   |   Rekomendacje   |   Linki   |   Kontakt
 

Informujemy, że wszystkie Twoje dane są chronione uwzględniając aktualne przepisy RODO. Korzystamy również z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym.
Administrator Danych, Polityka Prywatności.