data publikacji: 2017-09-01
autor artykułu: administrator
2017.09.23. WIELICZKA - konferencja: JUBILEUSZOWE SPOTKANIA Z EDUKACJĄ
Zapraszamy do udziału w konferencji szkoleniowej dla nauczycieli, logopedów i terapeutów, która odbędzie się 23 września 2017 r.
w ramach "Jubileuszowych Spotkań z Edukacją" w Wieliczce, organizowanych z okazji 20-lecia działalności Wydawnictwa WiR.
miejsce: Kampus Wielicki, ul. Piłsudskiego 105, Wieliczka
koszt: - 200 zł przy wpłacie od 1 lipca do 31 sierpnia
- 230 zł przy wpłacie od 1 września
Koszt obejmuje:
- udział w prelekcjach,
- udział w jednych wybranych warsztatach,
- obiad i poczęstunek,
- materiały szkoleniowe,
- certyfikat uczestnictwa.
Zapisy: Formularz zgłoszeniowy na konferencję
Tylko w dniach 15-17 września dla zgłaszających się
rabat 50 zł na udział w konferencji!
Zapraszamy! Program i zapisy na stronie www.wir-wydawnictwo.com
Program:
8.00 - 8.55 - rejestracja uczestników
Prelekcje - godz. 9.00 - 11.45
1) O konieczności wczesnej stymulacji rozwoju i terapii współczesnych dzieci - uwarunkowania cywilizacyjne. dr Justyna Leszka
2) Zakłócenia rozwoju emocji u dzieci i młodzieży - częsty dylemat praktyka - uczeń niegrzeczny, czy zaburzony? dr Wanda Baranowska
10.45 -11.00 - przerwa kawowa
3) Teksty melodyczne z piktogramami - uniwersalne narzędzie programowania mowy i rozwoju poznawczego dla wszystkich osób
z trudnościami językowymi: mgr Maria Podeszewska-Mateńko
11.45 -12.45 - przerwa obiadowa
Warsztaty - godz. 12.45 - 16.00
(w czasie warsztatów przewidziana jest 15 min. przerwa kawowa)
Uczestnicy mogą wybrać jeden warsztat spośród sześciu tematów:
1. Wczesna diagnoza i terapia neurobiologiczna dzieci z autyzmem
Warsztaty dotyczą rozpoznawania wczesnych symptomów zaburzeń w rozwoju dzieci i wyodrębniania tych, które mogą wskazywać na zagrożenie autyzmem. Omówiona zostanie procedura diagnozy autyzmu oraz orzecznictwa w tym zakresie. Przedstawiony zostanie model terapii dzieci z autyzmem ze szczególnym uwzględnieniem terapii neurobiologicznej (Metody Krakowskiej). W sposób praktyczny zostaną zaprezentowane poszczególne techniki z wykorzystaniem przykładowych pomocy terapeutycznych.
Prowadzenie: dr Justyna Leszka- pedagog specjalny, logopeda, terapeuta Metody Krakowskiej.
Adiunkt na Wydziale Pedagogiczno-Artystycznym UAM; Dyrektor Ośrodka Diagnozy i Terapii Dzieci
z Zaburzeniami Rozwoju Fundacji „Nowa Nadzieja" w Kaliszu. Prowadzi diagnozę i terapię dzieci z zaburzeniami rozwoju językowego, autyzmem i Zespołem Aspergera.
2. Jak nauczyć dziecko mówić? Budowanie systemu językowego u dzieci z głębokimi zaburzeniami rozwoju mowy
Podczas warsztatów zostanie przedstawiona propozycja pracy z dzieckiem, które z różnych powodów nie posługuje się jeszcze mową. Uczestnicy dowiedzą się, jak zachęcić dziecko do powtarzania i jak sprawić, aby zaczęło wypowiadać swoje pierwsze słowa i proste zdania. Od czego zacząć naukę i w jaki sposób stopniować trudność materiału językowego. Zaprezentowane zostaną również przydatne do terapii pomoce i pomysły na ich wykorzystanie.
Prowadzenie: dr Anna Żywot - dr nauk humanistycznych, logopeda, oligofrenopedagog.
Prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną dzieci z głębokimi zaburzeniami mowy i języka. Jest autorką i współautorką pomocy logopedycznych z serii „Powtarzam. Rozumiem. Nazywam" oraz artykułów w czasopismach naukowych.
Jej zainteresowania zawodowe dotyczą szczególne specyfiki funkcjonowania językowego dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji oraz z SLI.
3. Moje sylabki - wczesna nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną prof. J. Cieszyńskiej
Warsztaty koncentrują się na omawianiu poszczególnych umiejętności ogólnorozwojowych dziecka uczącego się czytać oraz prezentacji założeń, na których opiera się metoda Symultaniczno-Sekwencyjna Nauki Czytania® prof. Jagody Cieszyńskiej. Wszystkie ćwiczenia są wyjaśniane na filmach lub praktycznym układaniu zadań przez uczestników.
Prowadzenie: mgr Agnieszka Fabisiak-Majcher - logopeda, surdopedagog. Prowadzi terapię dzieci: autystycznych, z zespołem Aspergera, niesłyszących, z alalią, z afazją, z zaburzeniami komunikacji językowej oraz dyslektycznych. Jest współautorką ćwiczeń do nauki czytania "Moje sylabki" oraz serii "Stymulacja i Terapia".
4. Dziecko z ADHD, opozycją i buntem w rodzinie i szkole - rozwiązania praktyczne
Warsztaty adresowane do nauczycieli przedszkola i szkoły podstawowej, rodziców, pedagogów i psychologów szkolnych oraz logopedów i innych terapeutów pracujących z dzieckiem z ADHD. Problematyka warsztatów:
1) zwraca uwagę na podstawy szkolnej diagnozy podtypów ADHD, 2) nazywa wprost potrzeby edukacyjne ucznia
w konkretnych podtypach, 3) skupia się na rozwiązaniach praktycznych potencjalnych problemów wychowawczych (motywacyjnych) i dydaktycznych. Uczestnik warsztatów dowiaduje się jak zorganizować miejsce pracy ucznia
z ADHD, jak przygotować materiał edukacyjny, jakich systemów wizualizacji użyć, by podwyższyć poziom motywacji dziecka do pożądanych zmian (poznaje elementy terapii poznawczo- behawioralnej). Ważną częścią warsztatów jest przygotowanie Uczestników do udzielania porad wychowawczych rodzicom i opiekunom.
Prowadzenie: dr Wanda Baranowska - dr nauk humanistycznych, pedagog, adiunkt Katedry Badań Edukacyjnych Uniwersytetu Łódzkiego. Koordynator merytoryczny kilku projektów badawczych i szkoleniowych, realizowanych we współpracy zagranicznej, poświęconych rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych różnych grup uczniów. Specjalizuje się naukowo i praktycznie w zagadnieniach związanych z trudnymi zachowaniami dzieci i młodzieży, w szczególności związanymi z zaburzeniami rozwoju, takimi jak ADD/ADHD, Zespół Aspergera, zaburzenia opozycyjno-buntownicze,
czy zaburzenia zachowania. Autorka i redaktorka książek „Nauczyciel a uczeń z ADHD", „ADHD - polemiki i badania", „ADHD - prawie normalne życie" oraz wielu artykułów naukowych w czasopiśmiennictwie polskim i zagranicznym.
W doświadczeniu zawodowym posiada także 20 letni staż pracy nauczycielskiej w klasach I-III, ponad 15 letni staż działalności szkoleniowej, w której wspiera rozwój kompetencji dydaktycznych, socjalizacyjnych, wychowawczych
i terapeutycznych nauczycieli, pedagogów i psychologów oraz ponad 10 letni staż doradcy rodzin dzieci i adolescentów z zaburzeniami rozwojowymi.
5. Jak budować teksty melodyczne dla różnych grup użytkowników AAC
i nie tylko dla nich...
Celem warsztatów jest zwiększenie świadomości funkcji języka w kontekście strategii edukacyjnych terapii mowy. Omówione zostanie pojęcie systemu języka; poziomy zachowań komunikacyjnych dzieci z trudnościami językowymi; uzasadniona zostanie właściwa aranżacja środowiska edukacyjnego dziecka z trudnościami w komunikacji językowej oraz budowanie właściwego planu pracy z dzieckiem wymagającym pomocy.
Wiedza i umiejętności: 1) Idea pracy z melodycznym tekstem w kontekście sytuacyjnych; 2) Techniki i narzędzie programowanie mowy dla osób wymagających wsparcia językowego poprzez melodyczne teksty sytuacyjne;
3) Charakterystyka grup tekstów melodycznych; 4) Budowanie sytuacyjnych tekstów melodycznych w oparciu o cele komunikacyjne i językowe wyznaczane dla dziecka; 5) Rola AAC piktogramy w świadomości językowej użytkownika - osoby wymagające wsparcia komunikacyjnego.
Prowadzenie: mgr Maria Podeszewska-Mateńko - z wykształcenia jest filologiem polskim, pedagogiem specjalnym. Ukończyła studia podyplomowe z logopedii, terapii pedagogicznej oraz odbyła liczne szkolenia tematyczne w kraju i za granicą (TEACH Paryż 1997). Kieruje Niepubliczną Poradnią Terapii Mowy i Alternatywnej Komunikacji Językowej AAC, gdzie prowadzi zajęcia indywidualne z osobami niemówiącymi i z dziećmi z poważnymi deficytami językowymi. Jest wykładowcą na Uniwersytecie Szczecińskim na kierunkach pedagogicznych i podyplomowych studiach logopedycznych.
6. Wspieranie rozwoju Integracji Sensorycznej w warunkach przedszkolnych
i domowych
Warsztaty adresowane do nauczycieli szkół i przedszkoli masowych, integracyjnych i specjalnych. Metoda Integracji Sensorycznej jest obecnie jedną z najpopularniejszych metod wspomagających rozwój dziecka, stosowaną w Polsce. Problematyka warsztatów koncentruje się na następujących zagadnieniach: 1) Czym jest Integracja Sensoryczna (SI); 2) Okres płodowy dziecka i rozwój SI; 3) Rozwój SI w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 4) Co oznacza dysfunkcja SI i jakie są jej objawy?; 5) Przyczyny powstawania zaburzeń; 6) Jak wspomóc rozwój SI - praktyczne rady dla opiekunów; 7) Pokaz filmów i zdjęć ćwiczeń wspomagających rozwój SI.
Prowadzenie: mgr Bogna Mikołajczak - fizjoterapeuta, pedagog specjalny, nauczyciel wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego. W trakcie zdobywania międzynarodowego certyfikatu z zakresu Integracji Senosorycznej wg Ayres Sensory Integration (SI). Pracuje z dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami: ruchowymi, intelektualnymi, sprzężonymi oraz z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju. Ukończyła liczne kursy i szkolenia związane z rehabilitacją i terapią dzieci. W centrum „Od Głowy do Mowy" prowadzi zajęcia z zakresu rehabilitacji ruchowej, plastrowanie - Kinesiology Taping, zajęcia z elementami Integracji Sensorycznej, Terapię Ręki, terapię pedagogiczną. Współpracuje z Wydawnictwem WiR oraz Fundacją „Nowa Nadzieja". Jest autorem warsztatów
dla nauczycieli z zakresu usprawniania ruchowego dzieci.
7. Programowanie terapii osób dorosłych z zaburzeniami mowy i języka
Warsztaty mają na celu przedstawienie zaburzeń języka i mowy u osób dorosłych z chorobami neurologicznymi. Uczestnicy będą mogli ocenić występujące zaburzenia w prezentowanych materiałach audio i video.
Następnie będą uczyć się programować terapię w poszczególnych przypadkach zachorowań. Będą tworzyć plan terapeutyczny w oparciu o dostępne pomoce logopedyczne i dostarczone materiały wyrazowo-obrazkowe.
Efektem działania będzie umiejętność tworzenia ćwiczeń i ich odpowiedniego stopnia trudności w zależności od występujących zaburzeń komunikacji językowej.
Prowadzenie: dr Paulina Wójcik-Topór - dr n. hum. w zakresie językoznawstwa, filolog polski, logopeda; logopeda kliniczny pracujący w Szpitalu Specjalistycznym L. Rydygiera w Krakowie, Szpitalu Specjalistycznym
im. dr J. Babińskiego w Krakowie, Votum PCRF W Krakowie. Prowadzi terapie głównie osób dorosłych po udarach,
z chorobami neurodegeneracyjnymi, będąc członkiem zespołu rehabilitacyjnego osób po incydentach urazowych. Współpracuje z Centrum Języka i Kultury Polskiej w Świecie UJ, prowadząc zajęcia z wymowy polskiej
dla obcokrajowców. Autorka artykułów naukowych w publikacjach logopedycznych; współautorka pomocy logopedycznych dla dorosłych. Zainteresowania: afazja, terapia mowy i komunikacji osób pourazowych
i po wybudzeniach, gerontologopedia.
Zapisy: Formularz zgłoszeniowy na konferencję
Informacje dodatkowe:
- Uczestnictwo w konferencji jest odpłatne.
- Koszt udziału wynosi:
- 180,00 zł przy wpłacie do 30 czerwca
- 200,00 zł przy wpłacie od 1 lipca do 31 sierpnia
- 230,00 zł przy wpłacie od 1 września
-
- Wpłaty można dokonać poprzez:
- 1) przelewy elektroniczne Przelewy24.pl
- 2) przelew zwykły
nr konta: 49 86190006 0030 0328 6768 0003
Wydawnictwo WiR Aleksander Jaglarz
ul. Nad Potokiem 10
30-830 Kraków
- Wpłaty należy dokonać do 7 dni od zgłoszenia.
O przyjęciu na listę decyduje kolejność zgłoszeń i wpłat. - Uczestnicy obecni na konferencji otrzymają zaświadczenia.
- W czasie trwania imprezy będzie otwarte stoisko Wydawnictwa WiR.
Będzie można zapoznać się z pełną ofertą i zakupić wybrane pozycje.
Płatność możliwa gotówką i kartą. - Zgłaszenie udziału w konferencji jest równoznaczne z akceptacją regulaminu konferencji.