Publikacje:

foldery do pobrania

 
Jolanta Panasiuk
Logopedia dziś - wczoraj - jutro
Agnieszka Ciesielska
Zmiany w funkcjonowaniu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych - od 2022 r.
Milena Stasiak
Wykaz standaryzowanych narzędzi diagnostycznych stosowanych w diagnozie logopedycznej.
Milena Stasiak
EDL. Materiały profilaktyczne: rozwój mowy małego dziecka
zobacz wszyskie publikacje
Giełda pracy:
Gdzie studiować:

Wybierasz się na studia?
Sprawdź listę uczelni!

 

data publikacji: 2019-09-29
autor artykułu: Anna Paluch
Działania CKE na rzecz dzieci z afazją


INFORMACJA

Dnia 27.09.2019 r. w siedzibie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej odbyło się spotkanie dotyczące wprowadzenia zmian w zakresie dostosowania formy i warunków przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty do potrzeb uczniów z afazją.

Zostało ono zorganizowane na wniosek nauczycieli  z warszawskiej Społecznej  Szkoły Podstawowej   Integracyjna nr 100 STO oraz Stowarzyszenia "Razem Rozkodujmy Afazję".

Wnioskodawcy zwrócili uwagę CKE na fakt, że dzieci z afazją jako jedyna grupa dzieci z niepełnosprawnościami (w myśl przepisów oświatowych) do tej pory nie ma możliwości korzystania z  "własnego" arkusza egzaminacyjnego.

Kilkugodzinne spotkanie miało charakter roboczy. W naradzie oprócz dyrektora CKE, Marcina Smolika i jego współpracowników wzięły też  udział  osoby zaproszone:

Bożena Maria Brzozowska - Stowarzyszenia "Razem Rozkodujmy Afazję"

Elżbieta Drewniak-Wołosz - SOS-W dla Dzieci z Afazją w Krakowie, ekspert PZL

Marlena Kurowska - Zakład Logopedii i Emisji Głosu IPS UW

Agnieszka Maryniak - Katedra Psychologii Klinicznej Dziecka i Rodziny UW

Anna Łukaszewicz - psycholog ze Społecznej  Szkoły Podstawowej Integracyjnej nr 100 STO w Warszawie

Anna Paluch - Specjalistyczna P.P.P. dla Dzieci z Niepowodzeniami Edukacyjnymi w Krakowie, ekspert PZL

Agnieszka Zborowska - nauczyciel ze  Społecznej  Szkoły Podstawowej Integracyjnej nr 100 STO w  Warszawie

W pierwszej części spotkania omówiono objawy i specyfikę zaburzenia oraz ich wpływ na proces uczenia się i sytuację  szkolną. Następnie zastanawiano się nad rodzajem ograniczeń, trudności i ich wpływem na możliwości wykonania zadań testowych, zawartych w obowiązkowych arkuszach egzaminacyjnych (j. polski, matematyka, j. angielski). Brano pod uwagę rodzaj dotychczas opracowanych  dostosowań dla dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności.

Uczestnicy spotkania byli zgodni, że dzieci z afazją wymagają jednak własnego, starannie opracowanego arkusza egzaminów w klasie VIII i ewentualnie podczas matury.

Podjęto decyzję o dalszej współpracy mającej na celu opracowanie arkuszy egzaminacyjnych z poszczególnych dziedzin wiedzy z zamiarem możliwie jak najszybszego wprowadzenia ich w życie.


 
 
 
przejdź do:  
Reklama:

 
Internetowa poradnia:

Pytania zadawane najczęściej...

 
Opieka logopedyczna w przedszkolu
Programy użyteczne w gabinecie logopedycznym
Nagrywanie wad wymowy
Forum dyskusyjne:
Newsletter:

W pole poniżej wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać od nas najnowsze informacje.

 
 
 
 
 
 
Wsparcie techniczne: virtualmedia.pl
O nas   |   Certyfikat logopedy   |   DBDL   |   Rekomendacje   |   Linki   |   Kontakt
 

Informujemy, że wszystkie Twoje dane są chronione uwzględniając aktualne przepisy RODO. Korzystamy również z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym.
Administrator Danych, Polityka Prywatności.