Publikacje:

foldery do pobrania

 
Agnieszka Ciesielska
Zmiany w funkcjonowaniu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych - od 2022 r.
Milena Stasiak
Wykaz standaryzowanych narzędzi diagnostycznych stosowanych w diagnozie logopedycznej.
Milena Stasiak
EDL. Materiały profilaktyczne: rozwój mowy małego dziecka
Anna Paluch
Afazja u dwulatka? u trzylatka?
zobacz wszyskie publikacje
Giełda pracy:
Gdzie studiować:

Wybierasz się na studia?
Sprawdź listę uczelni!

 

data publikacji: 2022-09-07
autor artykułu: Marzena Dąbrowska
2022.09.17. KRAKÓW - szkolenie on-line: "Terapia jedzenia. Nabywanie kompetencji pokarmowych i komunikacyjnych"

 

Szanowni Państwo,
wracamy do pracy po wakacjach. Mamy do zrealizowania wiele celów.

Na początek zapraszamy na szkolenie on-line, które jest bezpłatne dla członków Oddziału Małopolskiego PZL.
Członkowie PZL z innych oddziałów płacą 100,00 zł, a osoby niezrzeszone 250,00 zł.
Te osoby, które nie wysłały zgłoszenia w czerwcu, proszone są o potwierdzenie chęci udziału w szkoleniu.

 

Temat szkolenia: Terapia jedzenia.
Nabywanie kompetencji pokarmowych i komunikacyjnych.

 

data: 17 września 2022 r.

godziny: 9:00-16:00 (7 godzin zegarowych)

forma: szkolenie on-line

temat: Sensologopedia. Wykorzystanie metody integracji sensorycznej w procesie nabywania kompetencji pokarmowych oraz funkcji komunikacyjnych u dzieci.

 

program:

1. Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej w aspekcie pracy logopedycznej. Rozwój sensoryczny w świetne aktualnych badań naukowych i postępowania terapeutycznego.

2. Sensoryka życia płodowego, porodu, okresu niemowlęctwa, wczesnego dzieciństwa. Rola doświadczeń sensorycznych w kształtowaniu się podstawowych kompetencji dziecka (funkcje prymarne i komunikacyjne).

3. Rozwój mowy i funkcji pokarmowych w oparciu o metodę integracji sensorycznej oraz praktykę (neuro)logopedyczną.

- Anatomia dotyku i propriocepcji.

- Wpływ bodźców dotykowych i proprioceptywnych na rozwój mapy somatosensorycznej, komunikacji, jedzenia i innych ważnych kompetencji dziecka.

- Rola zmysłu smaku i powonienia w procesie kształtowania się kompetencji sfery oralnej (jedzenie i komunikacja).

- Ruch i układ przedsionkowy w rozwoju sfery oralnej. Jedzenie i komunikacja.

- Sensoryczny aspekt zdolności wzrokowych i słuchowych- mowa i funkcje pokarmowe.

- Diagnoza i postępowanie terapeutyczne w aspekcie praktyki logopedycznej. Terapia krok po kroku.

4. Dysfunkcje procesów sensorycznych u dzieci z wybranymi nieprawidłowościami w zakresie kompetencji pokarmowych i komunikacyjnych. Terapia.

5. Wybrane aspekty postępowania terapeutycznego w kontekście metody integracji sensorycznej w procesie wsparcia kompetencji pokarmowych. Terapia wyzwań w obszarze jedzenia w wybranych jednostkach diagnostycznych.

6. Sensologopedia - sensoryczna stymulacja wybranych systemów zmysłów w aspekcie komunikacji i jedzenia - warsztat praktyczny. Techniki postępowania terapeutycznego w zaburzeniach pobierania pokarmów oraz edukacja i korekta najczęściej popełnianych błędów przez środowisko opiekunów. Prewencja.

 

Informacje o prowadzącej: Natalia Górka-Pik

Neurologopeda, logopeda wczesnej interwencji,  specjalista karmienia terapeutycznego, terapeuta miofunkcjonalny, pedagog specjalny, instruktor emisji głosu, terapeuta integracji sensorycznej (SI), terapeuta ręki, specjalista metod: BI, EEG Biofeedback, Johansen IAS.

Odbyła kilkadziesiąt kursów, warsztatów i szkoleń z zakresu diagnozy i terapii logopedycznej. Uczestniczyła w wielu konferencjach logopedycznych jako słuchacz i prelegent. Przez wiele lat organizowała seminaria naukowe, szkolenia i konferencje poświęcone diagnozie i terapii dzieci. Jest autorką artykułów w prasie specjalistycznej z zakresu terapii logopedycznej, dysfagii, jedzenia i integracji sensorycznej, oraz autorką i prowadzącą warsztaty i szkolenia dla logopedów i nauczycieli z neurologopedii, terapii SI, terapii ręki itp. Współautorka książki "Strategie sensoryczne  jedzeniu i mówieniu" (Wyd. Harmonia, 2020).

Na co dzień specjalizuje się w wyzwaniach w zakresie trudności z przyjmowaniem pokarmów przez dzieci i młodzież: neofobia żywieniowa, wybiórczość pokarmowa, ARFID, terapia osób z sondami i PEG-ami, elektrostymulacja oraz integracja sensoryczna; a także komunikacja dzieci z wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy i spektrum autyzmu. Ponadto aktywnie prowadzi terapię integracji sensorycznej (SI) oraz terapię pedagogiczną. Zaangażowana w liczne projekty badawcze.

Prowadzi Szkołę Jedzenia Tadek Niejadek - @szkolajedzeniatadekniejadek.

 

==========================

Prosimy o rozpowszechnianie tej informacji przez kopiowanie wiadomości i udostępnianie wydarzenia z naszej strony facebookowej https://www.facebook.com/events/1280901879063030

 

W imieniu Zarządu Małopolskiego Oddziału Polskiego Związku Logopedów
Marzena Dąbrowska

 
 
 
 
przejdź do:  
Reklama:

 

 
Internetowa poradnia:

Pytania zadawane najczęściej...

 
Opieka logopedyczna w przedszkolu
Programy użyteczne w gabinecie logopedycznym
Nagrywanie wad wymowy
Forum dyskusyjne:
Newsletter:

W pole poniżej wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać od nas najnowsze informacje.

 
 
 
 
 
 
Wsparcie techniczne: virtualmedia.pl
O nas   |   Certyfikat logopedy   |   DBDL   |   Rekomendacje   |   Linki   |   Kontakt
 

Informujemy, że wszystkie Twoje dane są chronione uwzględniając aktualne przepisy RODO. Korzystamy również z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym.
Administrator Danych, Polityka Prywatności.