data publikacji: 2011-03-01
Szkolenia w Poznaniu
Szanowni Państwo,
Ośrodek Glottoterapii i Glottodydaktyki Fazeon informuje o szkoleniach dla logopedów, neurologopedów i pedagogów z zakresu wczesnego diagnozowania zagrożenia dysleksją (do 7. roku życia) oraz programowania mowy u dzieci z afazją. Warsztaty poprowadzą przedstawiciele Szkoły Krakowskiej:
• prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska (temat: Programowanie języka dla dzieci z afazją, 14.06.2011r.)
• dr Marta Korendo (temat: Metody badania zagrożenia dysleksją, 29.04.2011r.)
Kursy prezentujące terapię zaburzeń komunikacji metodą Jagody Cieszyńskiej odbędą się
po raz pierwszy w Poznaniu, dzięki współpracy z krakowskim Serwisem Logopedycznym (www.konferencje-logopedyczne.pl). Tego rodzaju szkolenia regularnie przeprowadza się
w Krakowie. Teraz będzie można w nich uczestniczyć w Poznaniu.
Szczegóły dotyczące kursów na stronie www.fazeon.pl
(zakładki: Kursy i szkolenia oraz Rejestracja).
Szkołę Krakowską tworzą logopedzi pracujący naukowo w Katedrze Logopedii Uniwersytetu Pedagogicznego oraz w poradniach i gabinetach z dziećmi oraz dorosłymi z zaburzeniami mowy i języka. Prowadzona przez nich diagnostyka (oraz terapia) oparta jest na metodzie symultaniczno-sekwencyjnej opracowanej przez prof. dr hab. Jagodę Cieszyńską.
W Szkole Krakowskiej została opracowana także propozycja nowej definicji dysleksji. Zdaniem prof. dr hab. Jagody Cieszyńskiej dysleksja nie jest zespołem trudności z nauką czytania i pisania, lecz stanowi trudności
z linearnym porządkowaniem różnego rodzaju informacji, u podstaw których znajduje się brak dominacji lewej sekwencyjnej półkuli mózgu. Oznacza to zaburzenie umiejętności wykorzystujących lewopółkulowy mechanizm sekwencji (nie tylko czytania i pisania). W tej sytuacji wczesna interwencja terapeutyczna jest priorytetem. Niestety obecnie problemy dyslektyczne diagnozuje się zwykle dopiero w czwartej klasie szkoły podstawowej, kiedy o skuteczności terapii trudno mówić.