Publikacje:

foldery do pobrania

 
Jolanta Panasiuk
Logopedia dziś - wczoraj - jutro
Agnieszka Ciesielska
Zmiany w funkcjonowaniu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych - od 2022 r.
Milena Stasiak
Wykaz standaryzowanych narzędzi diagnostycznych stosowanych w diagnozie logopedycznej.
Milena Stasiak
EDL. Materiały profilaktyczne: rozwój mowy małego dziecka
zobacz wszyskie publikacje
Giełda pracy:
Gdzie studiować:

Wybierasz się na studia?
Sprawdź listę uczelni!

 

data publikacji: 2011-03-01
Szkolenia w Poznaniu

Szanowni Państwo,

Ośrodek Glottoterapii i Glottodydaktyki Fazeon informuje o szkoleniach dla logopedów, neurologopedów i pedagogów z zakresu wczesnego diagnozowania zagrożenia dysleksją (do 7. roku życia) oraz programowania mowy u dzieci z afazją. Warsztaty poprowadzą przedstawiciele Szkoły Krakowskiej:

•   prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska (temat: Programowanie języka dla dzieci z afazją, 14.06.2011r.)

•    dr Marta Korendo (temat: Metody badania zagrożenia dysleksją, 29.04.2011r.)

Kursy prezentujące terapię zaburzeń komunikacji metodą Jagody Cieszyńskiej odbędą się
po raz pierwszy w Poznaniu, dzięki współpracy z krakowskim Serwisem Logopedycznym (www.konferencje-logopedyczne.pl). Tego rodzaju szkolenia regularnie przeprowadza się
w Krakowie. Teraz będzie można w nich uczestniczyć w Poznaniu.


Szczegóły dotyczące kursów na stronie www.fazeon.pl
(zakładki: Kursy i szkolenia oraz Rejestracja).



Szkołę Krakowską tworzą logopedzi pracujący naukowo w Katedrze Logopedii Uniwersytetu Pedagogicznego oraz w poradniach i gabinetach z dziećmi oraz dorosłymi z zaburzeniami mowy i języka. Prowadzona przez nich diagnostyka (oraz terapia) oparta jest na metodzie symultaniczno-sekwencyjnej opracowanej przez prof. dr hab. Jagodę Cieszyńską.

W Szkole Krakowskiej została opracowana także propozycja nowej definicji dysleksji. Zdaniem prof. dr hab. Jagody Cieszyńskiej dysleksja nie jest zespołem trudności z nauką czytania i pisania, lecz stanowi trudności
z linearnym porządkowaniem różnego rodzaju informacji, u podstaw których znajduje się brak dominacji lewej sekwencyjnej półkuli mózgu. Oznacza to zaburzenie umiejętności wykorzystujących lewopółkulowy mechanizm sekwencji (nie tylko czytania i pisania). W tej sytuacji wczesna interwencja terapeutyczna jest priorytetem. Niestety obecnie problemy dyslektyczne diagnozuje się zwykle dopiero w czwartej klasie szkoły podstawowej, kiedy o skuteczności terapii trudno mówić.

 
 
 
przejdź do:  
Reklama:

 
Internetowa poradnia:

Pytania zadawane najczęściej...

 
Opieka logopedyczna w przedszkolu
Programy użyteczne w gabinecie logopedycznym
Nagrywanie wad wymowy
Forum dyskusyjne:
Newsletter:

W pole poniżej wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać od nas najnowsze informacje.

 
 
 
 
 
 
Wsparcie techniczne: virtualmedia.pl
O nas   |   Certyfikat logopedy   |   DBDL   |   Rekomendacje   |   Linki   |   Kontakt
 

Informujemy, że wszystkie Twoje dane są chronione uwzględniając aktualne przepisy RODO. Korzystamy również z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym.
Administrator Danych, Polityka Prywatności.