data publikacji: 2011-10-25
autor artykułu: Magdalena Dzikowska
SZKOLENIE w LUBUSKIEM
W imieniu własnym oraz Zarządu Oddziału Lubuskiego Polskiego Związku Logopedów serdecznie zapraszam na szkolenie
pt.: „WYKORZYSTANIE DOGOTERAPII (KYNOTERAPII) W PRACY Z DZIECKIEM Z ZABURZENIAMI MOWY”. Prowadząca: mgr Iwona Koliczko – dogoterapeuta.
Szkolenie odbędzie się dnia 5.11.2011 roku w godzinach 10.00-15.00 w Skwierzynie w budynku Szkoły Podstawowej przy ulicy Mickiewicza 26 (obok PKS, PKP), koszt: członkowie PZL 50 złotych, pozostałe osoby 70 złotych.
Osoby zainteresowane otrzymają dyplom zaświadczający o uczestnictwie w szkoleniu.
Po szkoleniu zapraszam serdecznie członków PZL na zebranie związkowe.
Proszę zgłaszać swój udział do dnia 31.10.2011 roku pod adres mailowy Sekretarza Związku
magdalena-piotrowska@wp.pl lub pod numer telefonu 695-631-628
DOGOTERAPIA (KYNOTERAPIA) - jest formą terapii kontaktowej z udziałem odpowiednio wyszkolonego i przystosowanego PSA, wspomagającą inne rodzaje terapii (ruchu, mowy, psychoterapię itd.) Jest to metoda wzmacniająca efektywność pracy terapeuty, nauczyciela, rehabilitanta, psychologa, logopedy itd., w której głównym motywatorem do pracy dziecka jest PIES! Może być stosowana zarówno u dzieci zdrowych, jak i u osób z różnymi schorzeniami, przynosząc doskonałe efekty. Jest adresowana do dzieci, osób dorosłych i starców.
Obecność psa na zajęciach daje możliwość przeprowadzenia ich w bardziej atrakcyjny sposób, m.in. w pracy z dzieckiem z zaburzeniami mowy.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Prowadząca: mgr Iwona Koliczko - dogoterapeuta
Dogoterapia jako forma terapii wspomagającej ( definicja dogoterapii, rodzaje działań
dogoterapeutycznych, praca w zespole terapeutycznym, pies w terapii) – krótki zarys.
2 . Praca z dzieckiem z zaburzeniami mowy przy wykorzystaniu „Dogoterapeutycznego
programu polisensorycznej stymulacji porozumiewania się” – dr Marzeny Machoś-
Nikodem.
3. Prezentacja dokumentacji fotograficznej i filmowej z dotychczasowej pracy
dogoterapeutycznej z dziećmi z zaburzeniami mowy, przy wykorzystaniu różnych
alternatywnych form porozumiewania się.
Magdalena Dzikowska