Publikacje:

foldery do pobrania

 
Jolanta Panasiuk
Logopedia dziś - wczoraj - jutro
Agnieszka Ciesielska
Zmiany w funkcjonowaniu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych - od 2022 r.
Milena Stasiak
Wykaz standaryzowanych narzędzi diagnostycznych stosowanych w diagnozie logopedycznej.
Milena Stasiak
EDL. Materiały profilaktyczne: rozwój mowy małego dziecka
zobacz wszyskie publikacje
Giełda pracy:
Gdzie studiować:

Wybierasz się na studia?
Sprawdź listę uczelni!

 

data publikacji: 2012-12-14
autor artykułu: Joanna Grabowska-Okraska
Projekt zmian w rozporządzeniu MEN dot. pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Polski Związek Logopedów otrzymał do konsultacji projekt rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie zasad i organizacji udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, które w przyszłości ma zastąpić dotychczasowe rozwiązania z 2010 roku..

Zdaniem Ministerstwa proponowane zmiany zapewnią uczniom lepszą opiekę, bowiem ograniczona zostanie ilość dokumentacji obowiązującej obecnie nauczycieli, co pozwoli wydłużyć czas bezpośredniej pracy z uczniami.

Ponadto wprowadzona zostanie zasada udzielania pomocy przez nauczycieli podczas bieżącej pracy oraz rezygnacja z obligatoryjnego tworzenia zespołu dla każdego ucznia na rzecz koordynacji jej udzielania przez wychowawcę klasy. Będzie on, w zależności od potrzeb ucznia, współpracował
z nauczycielami, specjalistami, poradnią i rodzicami.

Obligatoryjność współpracy z nauczycielami i specjalistami przewiduje się w sytuacji, kiedy uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

W projekcie zaproponowano również zniesienie obowiązku opracowywania kart indywidualnych potrzeb ucznia (KIPU) oraz planów działań wspierających (PDW) na rzecz indywidualnych lub grupowych programów pomocy psychologiczno-pedagogicznej dokumentowanej w dzienniku pracy nauczyciela. W przypadku uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wnioski do dalszej pracy uwzględniane będą dodatkowo w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym (IPET).

Wśród specjalistów udzielających pomocy psychologiczno-pedagogicznej znajdą się też terapeuci pedagogiczni, którzy prowadzą zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi. Są oni również przygotowani do rozpoznawania ryzyka wystąpienia u dzieci specyficznych trudności w uczeniu się i mogą wspierać nauczycieli w realizacji tego zadania.

Dzięki takim rozwiązaniom proces udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej ma być
w przyszłości uproszczony i przyspieszony.

Zapraszamy do zapoznania się z nim (tylko zalogowani członkowie PZL).

2012.12.04. projekt rozp. MEN. dot. PP-P.pdf [1.5Mb]

Uwagi prosimy nadsyłać na adres: zg.przew.kom.osw@logopeda.org.pl

 
 
 
przejdź do:  
Reklama:

 
Internetowa poradnia:

Pytania zadawane najczęściej...

 
Opieka logopedyczna w przedszkolu
Programy użyteczne w gabinecie logopedycznym
Nagrywanie wad wymowy
Forum dyskusyjne:
Newsletter:

W pole poniżej wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać od nas najnowsze informacje.

 
 
 
 
 
 
Wsparcie techniczne: virtualmedia.pl
O nas   |   Certyfikat logopedy   |   DBDL   |   Rekomendacje   |   Linki   |   Kontakt
 

Informujemy, że wszystkie Twoje dane są chronione uwzględniając aktualne przepisy RODO. Korzystamy również z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym.
Administrator Danych, Polityka Prywatności.