Publikacje:

foldery do pobrania

 
Jolanta Panasiuk
Logopedia dziś - wczoraj - jutro
Agnieszka Ciesielska
Zmiany w funkcjonowaniu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych - od 2022 r.
Milena Stasiak
Wykaz standaryzowanych narzędzi diagnostycznych stosowanych w diagnozie logopedycznej.
Milena Stasiak
EDL. Materiały profilaktyczne: rozwój mowy małego dziecka
zobacz wszyskie publikacje
Giełda pracy:
Gdzie studiować:

Wybierasz się na studia?
Sprawdź listę uczelni!

 

data publikacji: 2013-02-02
autor artykułu: Karolina Mieszkowska
27-28 maja 2013 r. - ZABURZENIA JĘZYKOWE DZIECKA W KONTEKŚCIE WIELOJĘZYCZNOŚCI - konferencja w Krakowie

Serdecznie zapraszamy na Międzynarodową Konferencję zatytułowaną
Zaburzenia językowe u dzieci w kontekście wielojęzyczności
,
która odbędzie się w Krakowie w dniach 27-28 maja 2013 roku,
w Audytorium Maximum Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Organizatorami konferencji są: Instytut Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, Instytut Badań Edukacyjnych (IBE), oraz COST (Cooperation in Science and Technology) Action IS0804.

Konferencja poświęcona jest przedstawieniu wyników badań międzynarodowego projektu COST Action IS0804 (http://www.bi-sli.org/), zrzeszającego psychologów i językoznawców z ponad 36 krajów. Głównym zadaniem Akcji COST jest charakterystyka Specyficznego Zaburzenia Językowego (Specific Language Impairment - SLI) u dzieci dwujęzycznych.

Dotychczas niewiele wiadomo o rozwoju poznawczym i językowym dzieci dwujęzycznych. Dzięki tym badaniom będzie można sformułować wnioski i zalecenia dotyczące sposobów kształcenia polskich dzieci dwujęzycznych w przedszkolach i szkołach. Będzie też można pomóc wcześniej niż dotychczas tym dzieciom, które potrzebują wsparcia logopedy lub psychologa. W projekcie udział brał także polski zespół naukowców z Uniwersytetu Jagiellońskiego i Warszawskiego, pod przewodnictwem dr Zofii Wodnieckiej (UJ) oraz dr Ewy Haman (UW) (http://www.bi-sli-pl.org/). Badania  te miały na celu:

  • dowiedzieć się, jak wygląda typowy rozwój poznawczy i językowy dzieci polskich przyswajających język angielski w naturalnych warunkach dwujęzyczności;
  • wskazać szanse i zagrożenia wynikające z dwujęzyczności;
  • zrozumieć, jak odróżnić dziecko dwujęzyczne, które prawidłowo się rozwija, od dzieci, które spełniają kryteria zaburzeń w rozwoju językowym (SLI - Specific Language Impairment);
  • wypracować metody, które by pozwoliły diagnozować rozwój językowy polskich dzieci dwujęzycznych.

Udział w konferencji jest bezpłatny, a liczba miejsc jest ograniczona.
Uczestnictwo w konferencji będzie możliwe po zarejestrowaniu i otrzymaniu potwierdzenia zgłoszenia przez Organizatorów.

Zapraszamy także do zgłaszania plakatów dotyczących badań psycholingwistycznych
i językowych nad dziećmi dwu i wielojęzycznymi o rozwoju typowym oraz z zaburzeniami językowymi. Więcej informacji odnośnie tematyki plakatów oraz samej konferencji znajdą Państwo na stronie: http://bi-sli2013.org/call_pl.html

W imieniu Organizatorów Konferencji,
Karolina Mieszkowska, Sekretarz BI-SLI-PL
http://www.bi-sli-pl.org/

 
 
 
przejdź do:  
Reklama:

 
Internetowa poradnia:

Pytania zadawane najczęściej...

 
Opieka logopedyczna w przedszkolu
Programy użyteczne w gabinecie logopedycznym
Nagrywanie wad wymowy
Forum dyskusyjne:
Newsletter:

W pole poniżej wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać od nas najnowsze informacje.

 
 
 
 
 
 
Wsparcie techniczne: virtualmedia.pl
O nas   |   Certyfikat logopedy   |   DBDL   |   Rekomendacje   |   Linki   |   Kontakt
 

Informujemy, że wszystkie Twoje dane są chronione uwzględniając aktualne przepisy RODO. Korzystamy również z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym.
Administrator Danych, Polityka Prywatności.