data publikacji: 2013-05-06
autor artykułu: Marzena Drab
CZĘSTOCHOWA - 22 maja 2013 r. - WYKORZYSTANIE METOD WSPOMAGAJĄCYCH W PROFILAKTYCE I TERAPII DZIECI Z ZABURZENIAMI KOMUNIKACJI - konferencja
Program konferencji
„Wykorzystanie metod wspomagających w profilaktyce i terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej”
Termin i miejsce: 22 maja 2013r. Samorządowy Ośrodek Doskonalenia
w Częstochowie, ul. Kosmowskiej 5, godz. 1200 – 1500
udział w konferencji jest bezpłatny
Uwaga!
ze względu na ograniczoną liczbę miejsc prosimy o kontakt telefoniczny: 34 362-51-05
I część
1200-1210 Rozpoczęcie konferencji.
Wystąpienie wprowadzające.
Marzena Drab - przewodnicząca Polskiego Związku Logopedów - Oddział Śląski
1210-1240 Wspomaganie terapii logopedycznej treningiem metodą EEG-Biofeedback
Paweł Borkowski – doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o poznaniu i komunikacji. Adiunkt w Zakładzie Informatyki Stosowanej Instytutu Matematyki i Informatyki Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, kierownik Laboratorium Badań Eksperymentalnych Biofeedback
Olga Łysak - trener EEG-Biofeedback, nauczyciel w Zespole Szkół Specjalnych Nr 23 w Częstochowie.
1240-1310 Metoda Tomatisa w pracy z uczniem z trudnościami w mówieniu
Monika Chajdas - psycholog, specjalista Metody Tomatisa
1310-1330 „Gdy brakuje słów…” - wykorzystanie wspomagających i alternatywnych sposobów komunikacji w porozumiewaniu się osób z problemami w mówieniu
Katarzyna Patrzykont - doradca metodyczny w Samorządowym Ośrodku Doskonalenia, neurologopeda, Zespół Szkół Specjalnych Nr 23 w Częstochowie
1330-1345 Przerwa
II część
1345-1405 Wykorzystanie elementów metody dramy w rozwijaniu umiejętności porozumiewania się u dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej
Grażyna Kempa – nauczyciel, logopeda, oligofrenopedagog w Szkole Podstawowej Nr 1 w Lublińcu
1405-1440 Muzyka bębnów w pracy z dziećmi z trudnościami w porozumiewaniu się
Aleksandra Perkowska – nauczyciel w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Lublińcu
Klaudia Brewka - nauczyciel w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Lublińcu
1440-1500 Podsumowanie konferencji.
1. Wnioski.
2. Zamknięcie konferencji.