data publikacji: 2014-08-01
autor artykułu: Joanna Grabowska-Okraska
WARSZAWA - 29 listopada 2014 r. - DIAGNOZA ZABURZEŃ MOWY U DZIECI - konferencja
Forum Media Polska oraz czasopismo Forum Logopedy zapraszają 29 listopada 2014 r. na konferencję w Warszawie na temat:
Diagnoza zaburzeń mowy u dzieci
- prawidłowe rozpoznanie i skuteczne narzędzia terapeutyczne
Zapraszamy - jeżeli:
- zależy Ci, by nie popełnić błędu i w każdym przypadku postawić trafną diagnozę logopedyczną,
- szukasz inspiracji na sprawdzone i skuteczne metody diagnostyczne, które umożliwią dotarcie do sedna problemu i zapewnią opracowanie prawidłowego planu terapii,
- Twoim priorytetem jest stały rozwój i wzbogacanie warsztatu pracy, aby zagwarantować jak największe postępy u podopiecznych,
- zależy Ci na zbudowaniu dobrej relacji z dzieckiem i rodzicem oraz przekonaniu ich do systematycznej pracy,
Na konferencji:
- Otrzymasz narzędzia do prawidłowego diagnozowania i prowadzenia terapii dzieci,
- Jako pierwsi wprowadzamy punkty konsultacyjne, dzięki którym już podczas spotkania uzyskasz odpowiedź na wszelkie Twoje wątpliwości ,
- Poznasz wiele pomysłów na zabawy, którymi zachęcisz dziecko do współpracy i dzięki temu skutecznie ocenisz zaburzenia mowy,
- Wskażemy Ci, w jakich sytuacjach należy kierować dziecko do innego specjalisty, aby uzyskać pełen zakres potrzebnych informacji,
- Będziesz mieć możliwość wymiany doświadczeń z innymi logopedami i otrzymasz certyfikat uczestnictwa.
Program konferencji:
1. Diagnoza logopedyczna - wywiad, obserwacja, badanie mowy a prawidłowa analiza i ocena
- Jak prowadzić wywiad z rodzicami i dzieckiem - na co zwracać szczególną uwagę, aby nie pominąć żadnego aspektu rozwoju motorycznego i mowy?
- Obserwacja dziecka i badanie mowy - zasady doboru narzędzi oraz efektywne zabawy pozwalające ocenić sposób komunikowania się i chęć nawiązywania kontaktu.
- Kiedy i jakie badania uzupełniające należy przeprowadzać - co faktycznie jest niezbędne, aby nie pomylić się w postawieniu prawidłowej diagnozy i nie zaszkodzić dziecku?
- Laryngolog, neurolog, psycholog, ortodonta. - w jakich sytuacjach należy zlecać badania dodatkowe?
- Pomocne narzędzia i sprawdzone metody diagnostyczne w badaniu przesiewowym do wykrywania zaburzeń rozwoju mowy u małych dzieci
- Diagnoza w trakcie terapii jako narzędzie weryfikacji i modyfikacji planów krótko- i długoterminowego leczenia.
2. Prawidłowa diagnoza poszczególnych zaburzeń u dziecka
a) Diagnoza zaburzeń dyslalii
- Jak prawidłowo zdiagnozować dyslalię anatomiczną, audiogenną, rozwojową i środowiskową? - rekomendowane narzędzia diagnostyczne
- Jak poprawnie określić stopień zaburzenia w wypadku dyslalii jedno- i wielorakiej, by odpowiednio do zaawansowania występującego problemu dobrać właściwy plan terapii?
- Niezawodne metody oceny mowy dzieci, u których występuje seplenienie, reranie, kappacyzm, gammacyzm i mowa bezdźwięczna
b) Postępowanie diagnostyczne w wypadku zaburzeń autystycznych
- Charakterystyczne cechy zaburzeń mowy w autyzmie - jak prawidłowo rozpoznać oznaki choroby?
- Autyzm a zespół Aspergera - kluczowe kryteria diagnostyczne różnicujące oba zaburzenia.
- Jak ocenić potencjał intelektualny podopiecznego, by zaplanować optymalną terapię dostosowaną do stopnia zaawansowania choroby?
c) Diagnoza opóźnionego rozwoju mowy
- Jak wykryć u małego dziecka potencjalne trudności z nauką mowy? - badanie sprawności językowej, funkcji połykowej, oddechowej i słuchu
- Jak zdiagnozować wady wymowy z powodu prostego opóźnienia rozwoju mowy?
- Jak odróżnić opóźnienie rozwoju mowy wynikające z indywidualnego rozwoju dziecka od opóźnienia wywołanego uszkodzeniem CUN, nerwów obwodowych, upośledzeniem umysłowym, zaburzeniami psychicznymi?
d) Diagnoza wymowy osób z wadą zgryzu
- Jak prawidłowo rozpoznać zaburzenia zgryzowo-zębowe narządu żucia?
- Skuteczne metody diagnostyczne wad wymowy u dzieci z nieprawidłowym zgryzem.
3. KONSULTACJE Z PSYCHOLOGIEM: Jak rozmawiać z dzieckiem i rodzicem, aby uzyskać najlepsze rezultaty?
- Jak wzbudzić zaufanie dziecka i rodzica, aby skutecznie zdiagnozować przyczynę zaburzeń mowy?
- Zasady budowania dobrej relacji z dzieckiem i rodzicem - na co należy zwrócić uwagę?
- Jak postępować z dzieckiem, by czuło się zmotywowane do pracy i chętnie wykonywało ćwiczenia?
- Dostosowanie terapii do indywidualnych potrzeb dziecka - na jakie aspekty trzeba zwrócić uwagę?
- Jak zaangażować rodzica do systematycznej pracy z dzieckiem? - argumenty do rozmowy z rodzicem wymagającym, roszczeniowym, lekceważącym ważność terapii
Prelegenci:
dr nauk humanistycznych Ewa Jeżewska-Krasnodębska
mgr Jarosław Krasnodębski
mgr Magdalena Wojciechowska
termin: Warszawa, 29 listopada 2014 r. (sobota), godz. 10.00-17.00
Koszt uczestnictwa 1 osoby w kongresie wynosi 399,00 zł + VAT.
Przy zgłoszeniu do 30.09.2014 obowiązuje cena 349,00 zł + VAT!