Publikacje:

foldery do pobrania

 
Jolanta Panasiuk
Logopedia dziś - wczoraj - jutro
Agnieszka Ciesielska
Zmiany w funkcjonowaniu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych - od 2022 r.
Milena Stasiak
Wykaz standaryzowanych narzędzi diagnostycznych stosowanych w diagnozie logopedycznej.
Milena Stasiak
EDL. Materiały profilaktyczne: rozwój mowy małego dziecka
zobacz wszyskie publikacje
Giełda pracy:
Gdzie studiować:

Wybierasz się na studia?
Sprawdź listę uczelni!

 

data publikacji: 2014-08-01
autor artykułu: Joanna Grabowska-Okraska
WARSZAWA - 29 listopada 2014 r. - DIAGNOZA ZABURZEŃ MOWY U DZIECI - konferencja

Forum Media Polska oraz czasopismo Forum Logopedy zapraszają 29 listopada 2014 r. na konferencję w Warszawie na temat:

Diagnoza zaburzeń mowy u dzieci
- prawidłowe rozpoznanie i skuteczne narzędzia terapeutyczne

Zapraszamy - jeżeli:

  • zależy Ci, by nie popełnić błędu i w każdym przypadku postawić trafną diagnozę logopedyczną,
  • szukasz inspiracji na sprawdzone i skuteczne metody diagnostyczne, które umożliwią dotarcie do sedna problemu i zapewnią opracowanie prawidłowego planu terapii,
  • Twoim priorytetem jest stały rozwój i wzbogacanie warsztatu pracy, aby zagwarantować jak największe postępy u podopiecznych,
  • zależy Ci na zbudowaniu dobrej relacji z dzieckiem i rodzicem oraz przekonaniu ich do systematycznej pracy,

 

Na konferencji:

  • Otrzymasz narzędzia do prawidłowego diagnozowania i prowadzenia terapii dzieci,
  • Jako pierwsi wprowadzamy punkty konsultacyjne, dzięki którym już podczas spotkania uzyskasz odpowiedź na wszelkie Twoje wątpliwości ,
  • Poznasz wiele pomysłów na zabawy, którymi zachęcisz dziecko do współpracy i dzięki temu skutecznie ocenisz zaburzenia mowy,
  • Wskażemy Ci, w jakich sytuacjach należy kierować dziecko do innego specjalisty, aby uzyskać pełen zakres potrzebnych informacji,
  • Będziesz mieć możliwość wymiany doświadczeń z innymi logopedami i otrzymasz certyfikat uczestnictwa.

 

Program konferencji:

1. Diagnoza logopedyczna - wywiad, obserwacja, badanie mowy a prawidłowa analiza i ocena

  • Jak prowadzić wywiad z rodzicami i dzieckiem - na co zwracać szczególną uwagę, aby nie pominąć żadnego aspektu rozwoju motorycznego i mowy?
  • Obserwacja dziecka i badanie mowy - zasady doboru narzędzi oraz efektywne zabawy pozwalające ocenić sposób komunikowania się i chęć nawiązywania kontaktu.
  • Kiedy i jakie badania uzupełniające należy przeprowadzać - co faktycznie jest niezbędne, aby nie pomylić się w postawieniu prawidłowej diagnozy i nie zaszkodzić dziecku?
  • Laryngolog, neurolog, psycholog, ortodonta. - w jakich sytuacjach należy zlecać badania dodatkowe?
  • Pomocne narzędzia i sprawdzone metody diagnostyczne w badaniu przesiewowym do wykrywania zaburzeń rozwoju mowy u małych dzieci
  • Diagnoza w trakcie terapii jako narzędzie weryfikacji i modyfikacji planów krótko- i długoterminowego leczenia.

2. Prawidłowa diagnoza poszczególnych zaburzeń u dziecka

a) Diagnoza zaburzeń dyslalii

  • Jak prawidłowo zdiagnozować dyslalię anatomiczną, audiogenną, rozwojową i środowiskową? - rekomendowane narzędzia diagnostyczne
  • Jak poprawnie określić stopień zaburzenia w wypadku dyslalii jedno- i wielorakiej, by odpowiednio do zaawansowania występującego problemu dobrać właściwy plan terapii?
  • Niezawodne metody oceny mowy dzieci, u których występuje seplenienie, reranie, kappacyzm, gammacyzm i mowa bezdźwięczna

b) Postępowanie diagnostyczne w wypadku zaburzeń autystycznych

  • Charakterystyczne cechy zaburzeń mowy w autyzmie - jak prawidłowo rozpoznać oznaki choroby?
  • Autyzm a zespół Aspergera - kluczowe kryteria diagnostyczne różnicujące oba zaburzenia.
  • Jak ocenić potencjał intelektualny podopiecznego, by zaplanować optymalną terapię dostosowaną do stopnia zaawansowania choroby?

c) Diagnoza opóźnionego rozwoju mowy

  • Jak wykryć u małego dziecka potencjalne trudności z nauką mowy? - badanie sprawności językowej, funkcji połykowej, oddechowej i słuchu
  • Jak zdiagnozować wady wymowy z powodu prostego opóźnienia rozwoju mowy?
  • Jak odróżnić opóźnienie rozwoju mowy wynikające z indywidualnego rozwoju dziecka od opóźnienia wywołanego uszkodzeniem CUN, nerwów obwodowych, upośledzeniem umysłowym, zaburzeniami psychicznymi?

d) Diagnoza wymowy osób z wadą zgryzu

  • Jak prawidłowo rozpoznać zaburzenia zgryzowo-zębowe narządu żucia?
  • Skuteczne metody diagnostyczne wad wymowy u dzieci z nieprawidłowym zgryzem.

3. KONSULTACJE Z PSYCHOLOGIEM: Jak rozmawiać z dzieckiem i rodzicem, aby uzyskać najlepsze rezultaty?

  • Jak wzbudzić zaufanie dziecka i rodzica, aby skutecznie zdiagnozować przyczynę zaburzeń mowy?
  • Zasady budowania dobrej relacji z dzieckiem i rodzicem - na co należy zwrócić uwagę?
  • Jak postępować z dzieckiem, by czuło się zmotywowane do pracy i chętnie wykonywało ćwiczenia?
  • Dostosowanie terapii do indywidualnych potrzeb dziecka - na jakie aspekty trzeba zwrócić uwagę?
  • Jak zaangażować rodzica do systematycznej pracy z dzieckiem? - argumenty do rozmowy z rodzicem wymagającym, roszczeniowym, lekceważącym ważność terapii

Prelegenci:

dr nauk humanistycznych Ewa Jeżewska-Krasnodębska
mgr Jarosław Krasnodębski
mgr Magdalena Wojciechowska

termin: Warszawa, 29 listopada 2014 r. (sobota), godz. 10.00-17.00

Koszt uczestnictwa 1 osoby w kongresie wynosi 399,00 zł + VAT.
Przy zgłoszeniu do 30.09.2014 obowiązuje cena 349,00 zł + VAT!

 

 

 
 
 
przejdź do:  
Reklama:

 
Internetowa poradnia:

Pytania zadawane najczęściej...

 
Opieka logopedyczna w przedszkolu
Programy użyteczne w gabinecie logopedycznym
Nagrywanie wad wymowy
Forum dyskusyjne:
Newsletter:

W pole poniżej wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać od nas najnowsze informacje.

 
 
 
 
 
 
Wsparcie techniczne: virtualmedia.pl
O nas   |   Certyfikat logopedy   |   DBDL   |   Rekomendacje   |   Linki   |   Kontakt
 

Informujemy, że wszystkie Twoje dane są chronione uwzględniając aktualne przepisy RODO. Korzystamy również z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym.
Administrator Danych, Polityka Prywatności.