data publikacji: 2016-12-30
autor artykułu: źródło: www.wir-wydawnictwo.com
2016.12.03. Kielce - relacja z I Kieleckich Spotkań z Edukacją
3 grudnia 2016 r. po raz pierwszy w Kielcach odbyły się organizowane
przez Wydawnictwo WiR „Spotkania z Edukacją", które zgromadziły ponad 200 nauczycieli i logopedów. W ramach wydarzenia wzięli oni udział
w 12 szkoleniach oraz kiermaszu pomocy edukacyjnych.
Uczestników powitał uroczyście dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 25 w Kielcach
- pan Sylwester Ozga oraz właściciel Wydawnictwa WiR - pan Aleksander Jaglarz.
W gronie organizatorów „I Spotkań z Edukacją w Kielcach" była również
pani Beata Deredas, wiceprzewodnicząca Świętokrzyskiego Oddziału Polskiego Związku Logopedów, która pokrótce opowiedziała o działalności PZL
i zaprosiła obecnych logopedów do współpracy.
Największym zainteresowaniem cieszyło się szkolenie „Moje sylabki - sylabowa metoda nauki czytania prof. Jagody Cieszyńskiej", poprowadzone przez mgr Marcelinę Żółtowską. Podczas zajęć omówione zostały podstawy pracy metodą sylabową oraz propozycje ćwiczeń z wykorzystaniem pomocy edukacyjnych, m.in. „Ćwiczenia sylabowe. Czytanie
i pisanie".
Kolejnymi najchętniej wybieranym przez uczestników szkoleniami były „Usprawnianie motoryki małej z wykorzystaniem elementów terapii ręki" oraz „Muzyka i taniec - wspomaganie rozwoju ruchowego dziecka poprzez zabawę", które poprowadziła pedagog
i fizjoterapeutka - mgr Bogna Mikołajczak. Po wstępie teoretycznym uczestnicy wzięli udział w ćwiczeniach praktycznych.
Warsztaty ruchowe były dobrą okazją, by połączyć przyjemne z pożytecznym.
Uczestnicy chętnie wykonywali propozycje ćwiczeń, które pomagają wspierać rozwój uczniów poprzez zabawę.
Wśród szkoleń nie zabrakło zarówno tematów dotyczących terapii dzieci, m.in.
- Dzienniczek - technika wsparcia rozwoju językowego i emocjonalnego
- Sylabki kreatywnie - nauka czytania poprzez zabawę
- Strategie radzenia sobie z wybuchem agresji impulsywnej u dziecka
- Pierwsze kroki w planowaniu terapii indywidualnej dziecka z autyzmem
- Praca z uczniem z ADHD w szkole i domu
... jak i terapii dorosłych, m.in.
- Co logopeda powinien wiedzieć o funkcjach poznawczych i ich wpływie na przebieg diagnozy i terapii osób dorosłych
- Czy pacjent z uszkodzeniem prawej półkuli powinien trafić do logopedy?
- Aspekty diagnozy i terapii pacjentów, narzędzia do oceny i planowanie terapii
- Metody neurorehabilitacji w usprawnianiu pacjentów z zaburzeniami połykania i deficytami dysartrycznymi - elementy metody PNF i metody LaxVox
- Kiedy kłopoty z pamięcią stają się problemem: czyli o diagnozie i terapii chorób dementywnych u osób starszych
W przerwach trwał kiermasz, podczas którego można było zapoznać się z pełną ofertą pomocy edukacyjnych Wydawnictwa WiR.
Gospodarzem „I Spotkań z Edukacją w Kielcach" była Szkoła Podstawowa nr 25 im. Kornela Makuszyńskiego.
Dziękujemy!