data publikacji: 2016-03-10
autor artykułu: Lucyna Latajka
2016.04.16. WARSZAWA - konferencja - METODY WSPIERAJĄCE TERAPIĘ LOGOPEDYCZNĄ DZIECI W WIEKU SZKOLNYM I PRZEDSZKOLNYM
Forum Logopedy wraz z Polskim Związkiem Logopedów
zapraszają do udziału w IV Ogólnopolskiej Konferencji Logopedycznej
w dniu 16 kwietnia 2016 r.
Metody wspierające terapię logopedyczną dzieci
w wieku przedszkolnym i szkolnym
16.04.2016, Warszawa
http://online-press.com.pl/2016/17345_16.html
Program konferencji
Panel I Stymulacja rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym
i szkolnym metodą krakowską prof. Jagody Cieszyńskiej
- Metoda krakowska jako stymulacja rozwoju funkcji poznawczych
- 17 technik - Wczesne wspomaganie rozwoju metodą krakowską:
- stymulacja funkcji poznawczych od 24 do 36 miesiąca życia,
- wspieranie rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym,
- przygotowanie do nauki czytania dzieci w wieku 6 lat,
- zagrożenie dysleksją - diagnoza i terapia,
- nauka czytania w klasach I - IIII.
Panel II Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®
prof. Jagody Cieszyńskiej
- Podstawy neurobiologiczne Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania®.
- Etapy nauki czytania, stosowane techniki i pomoce dydaktyczne,
z których warto skorzystać. - Jak stosować program „Kocham czytać" we wczesnej nauce czytania
i program „Kocham szkołę" w nauce czytania ze zrozumieniem.
Panel III Integracja sensoryczna jako metoda wspierająca terapię logopedyczną
- Wpływ funkcjonowania oraz wzajemnego oddziaływania poszczególnych układów sensorycznych na rozwój mowy.
- Trudności i problemy mogące mieć źródło w zaburzeniach przetwarzania sensorycznego, z którymi najczęściej spotykają się logopedzi.
- Wstępna ocena ryzyka zaburzeń integracji sensorycznej - sposób postępowania rekomendowany przez Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej SI.
- Integracja sensoryczna jako metoda wspierająca terapię logopedyczną - ćwiczenia i sposoby postępowania zalecane do wykorzystania
w warunkach gabinetu. - Wpływ rozwoju małej motoryki na proces kształtowania się mowy - terapia ręki jako wyspecjalizowane oddziaływanie.
Prelegenci: prof. zw. dr hab. Jagoda Cieszyńska-Rożek - kieruje Katedrą Logopedii i Zaburzeń Rozwoju w Uniwersytecie Pedagogicznym. Jolanta Kazanowska - neurologopeda, terapeuta integracji sensorycznej SI, instruktor masażu Shantala, specjalista w zakresie AAC, specjalista wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju, prezes Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej SI. Od wielu lat pracuje jako specjalista w placówkach publicznych i prywatnych oraz Zespole Wczesnego Wspomagania. Wykładowca Szkoły Wyższej Ateneum w Gdańsku na studiach podyplomowych z zakresu Integracji Sensorycznej. Autorka publikacji, szkoleń, warsztatów oraz prelekcji na konferencjach naukowych.
Więcej informacji: www.konferencja-logopedyczna.pl pobierz:
|