Publikacje:

foldery do pobrania

 
Anna Paluch
Afazja u dwulatka? u trzylatka?
Milena Stasiak
Standard gabinetu logopedycznego.
Ewa Małachowska
Przykładowe metody pracy z dziećmi do prowadzenia w domu
Piotr Jaworski
Dezynfekcja i sterylizacja pomocy logopedycznych.
zobacz wszyskie publikacje
Giełda pracy:
Gdzie studiować:

Wybierasz się na studia?
Sprawdź listę uczelni!

 

Publikacje

To miejsce do wymiany doświadczeń zawodowych, dzielenia się swoimi pomysłami oraz wątpliwościami, które pojawiają się w zawiłościach terapii. Zachęcamy też do przesyłania publikacji o charakterze popularyzatorskim.

Polski Zwiazek Logopedów nie ponosi odpowiedzialności za treści zawarte w przesyłanych do portalu publikacjach. Odpowiedzialność za ew. naruszenie jakichkolwiek praw, w tym praw autorskich, oraz za zawarte w materiałach treści ponoszą wyłącznie osoby przesyłające materiały. Redakcja Portalu nie ingeruje w treści merytoryczne, zastrzega sobie jednak prawo decydowania, czy artykuł będzie dostępny dla wszystkich internautów, czy tylko dla zarejestrowanych logopedów.

Publikacje prosimy wysyłać na adres: administrator@logopeda.org.pl.

 
autor: Sylwia Biernacka
Dzieci dwujęzyczne.

Znajomość dwóch języków, to dla dziecka nieprzeciętny kapitał. Każda rodzina chcąc mieć dwujęzyczne dziecko musi zastanowić się, w jaki sposób to osiągnąć. Oto dwie najpopularniejsze metody.

 

 
autor: Julita Kraińska
Dwujęzyczność. Co to takiego?

Badania nad zagadnieniami związanymi z dwujęzycznością rozwijają się bardzo intensywnie. Problemy dwu- i wielojęzyczności interesują obecnie nie tylko nauczycieli języków obcych (...)

 
autor: Anna Paluch
Ogólne zasady postępowania z dzieckiem o opóźnionym rozwoju mowy lub afatycznym (o zaburzonym rozwoju mowy i języka). Wskazówki dla rodziców.

Ogólne zasady postępowania z dzieckiem o opóźnionym rozwoju mowy lub afatycznym (o zaburzonym rozwoju mowy i języka). Wskazówki dla rodziców. Mowa należy mówić do dziecka (...)

 
autor: Nordycka Unia Oświaty Polonijnej
Bilingwizm - obciążenie czy bogactwo

Bilingwizm - obciążenie czy bogactwo.pdf [235.4Kb]

 
autor: Róża Sobocińska
Dlaczego pomoc logopedy jest ważna.

Obecnie coraz częściej sprawność językowa liczy się w szkole, na uczelniach i w pracy zawodowej. To w jaki sposób wypowiadamy się oraz czy mówimy wyraźnie i zrozumiale jest naszą „wizytówką” i promocją nas samych.

 
autor: Zofia Rogalińska
Komunikowanie się dzieci upośledzonych.

Piękna, zrozumiała wymowa, prawidłowa budowa i sprawność narządów artykulacyjnych, to dla większości rzecz oczywista. Bywa jednak tak, że komunikacja werbalna jest zaburzona lub nie ma jej wcale. Wiemy, że przyczyny takiego stanu rzeczy bywają różne.
Jedną z nich jest upośledzenie umysłowe.

 

 
autor: dr Ewa Kaptur
Logopedo, dbaj o swój głos!

Głos jest organem, o który powinniśmy dbać przez całe życie. W praktyce jednak nie poświęcamy mu zbyt wiele uwagi, co więcej, poddajemy działaniu szkodliwych czynników. Głos w zawodzie logopedy jest tym bardzie istotny, że stanowi jego główne narzędzie pracy.

 
autor: Barbara Ołdakowska-Żyłka
Logopedzi jako specjaliści pomagający dzieciom z mutyzmem wybiórczym.

Dzieci z mutyzmem wybiórczym bardzo często trafiają do logopedów. Logopeda bywa pierwszym specjalistą, do którego szkoła czy przedszkole odsyła rodzica z dzieckiem, które nie mówi. (...)

 
autor: Monika Szubrycht
Autyzm - po czym go poznać?

Czym jest autyzm? Po czym można go rozpoznać? Czy da się nim zarazić? Nawet jeśli wydaje wam się, że nic o autyzmie nie wiecie, nie musi to być prawda. Każdy z nas zetknął się kiedyś z autyzmem, jeśli nie osobiście, to pośrednio. Nie wierzycie? Przypomnijcie sobie, jak zachowywali się bohaterowie takich filmów, jak "Forrest Gump" i "Dziewczyna z szafy", czy tytułowy bohater serialu BBC Entertainment "Sherlock Holmes" - z dużego i małego ekranu można się sporo dowiedzieć, ale też łatwo wpaść w pułapkę stereotypów.

 
Specjalne wydanie "Biuletynu Logopedycznego".

Prezentujemy specjalne wydanie "Biuletynu Logopedycznego", które jest pokłosiem konferencji „Opieka logopedyczna w Polsce – standardy, kształcenie, zatrudnienie” (Biłgoraj, 21–22 maja 2010 r.) zorganizowanej  przez Zarządy PTL i PZL.

 
autor: Milena Stasiak
Mutyzm wybiórczy – zaburzenie mowy o podłożu lękowym

Gdy dziecko nie mówi w wybranych sytuacjach, np. w przedszkolu lub w szkole, natomiast rozmawia z bliskimi osobami w bezpiecznym dla siebie środowisku, za które najczęściej uznaje się rodzinę, warto poprosić o poradę specjalistę.

 
autor: dr Karina Szafrańska
Terapia osób jąkających się na turnusach psychoterapeutycznych.

  dr Karina Szafrańska Wyższa Szkoła Nauk Społecznych Pedagogium w Warszawie, Poradnia  Psychologiczno- Pedagogiczna  "AD Verbum"  Centrum Terapii Mowy i Dysleksji w Warszawie   Terapia osób jąkających (...)

 

 

 

Reklama:

 

 
Internetowa poradnia:

Pytania zadawane najczęściej...

 
Opieka logopedyczna w przedszkolu
Programy użyteczne w gabinecie logopedycznym
Nagrywanie wad wymowy
Forum dyskusyjne:
Newsletter:

W pole poniżej wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać od nas najnowsze informacje.

 
 
 
 
 
 
Wsparcie techniczne: virtualmedia.pl
O nas   |   Certyfikat logopedy   |   DBDL   |   Rekomendacje   |   Linki   |   Kontakt
 

Informujemy, że wszystkie Twoje dane są chronione uwzględniając aktualne przepisy RODO. Korzystamy również z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym.
Administrator Danych, Polityka Prywatności.